Konkurs na najlepsze produkty turystyczne POT organizuje co roku od 17 lat i właśnie ogłosiła nabór do jego kolejnej edycji. Jak informuje w komunikacie, celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez promowanie produktów, które są atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne turystom.
Dziesięciu najlepszym produktom, które spełniają wszystkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata, POT przyznaje certyfikaty. Przy ocenie kandydatur bierze pod uwagę między innymi innowacyjność, dostępność dla turysty i wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić certyfikatem specjalnym produkty, które są na rynku krócej niż dwa lata, ale mają duży potencjał. Ponadto jury przyznaje najcenniejszy, złoty certyfikat – może go dostać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym certyfikatem. Głos w konkursie POT mają także internauci. Kierując się subiektywną oceną i wrażeniami z odwiedzanych miejsc, wskazują jeden, ich zdaniem najlepszy, produkt. Ten, który zbierze najwięcej głosów, dostaje certyfikat internautów.
Czytaj też: „POT wybrała turystycznych dziennikarzy roku”.
– Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Mogą się o nie starać zarówno obiekty, szlaki czy miejsca, jak również cykliczne wydarzenia i imprezy turystyczne – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie.