POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne

Materiały promocyjne

W pierwszym etapie konkursu na najlepsze produkty turystyczne właściciele i zarządcy atrakcji mogą zgłaszać je do regionalnych organizacji turystycznych

Konkurs na najlepsze produkty turystyczne POT organizuje co roku od 17 lat i właśnie ogłosiła nabór do jego kolejnej edycji. Jak informuje w komunikacie, celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez promowanie produktów, które są atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne turystom.

Dziesięciu najlepszym produktom, które spełniają wszystkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata, POT przyznaje certyfikaty. Przy ocenie kandydatur bierze pod uwagę między innymi innowacyjność, dostępność dla turysty i wykorzystanie nowoczesnych technologii.

Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić certyfikatem specjalnym produkty, które są na rynku krócej niż dwa lata, ale mają duży potencjał. Ponadto jury przyznaje najcenniejszy, złoty certyfikat – może go dostać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym certyfikatem. Głos w konkursie POT mają także internauci. Kierując się subiektywną oceną i wrażeniami z odwiedzanych miejsc, wskazują jeden, ich zdaniem najlepszy, produkt. Ten, który zbierze najwięcej głosów, dostaje certyfikat internautów.

Czytaj też: „POT wybrała turystycznych dziennikarzy roku”.

– Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Mogą się o nie starać zarówno obiekty, szlaki czy miejsca, jak również cykliczne wydarzenia i imprezy turystyczne – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie.

– Pierwszy etap konkursu potrwa do 10 września, do tego dnia regionalne organizacje turystyczne mają czas, by desygnować swoich kandydatów do etapu ogólnopolskiego. O terminie rozpoczęcia i zakończenia etapu regionalnego decydują poszczególne regionalne organizacje turystyczne. Do pierwszego etapu konkursu produkty można zgłaszać poprzez stronę: https://konkurs.pot.gov.pl/konkurs – dodaje dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT i przewodniczący kapituły konkursu Jacek Janowski.

Jak zapewnia POT, certyfikat buduje prestiż produktu i zwiększa jego popularność wśród turystów. Wszystkie certyfikowane produkty zostają objęte programem promocyjnym POT, a nagrodą dla zdobywcy złotego certyfikatu jest kampania promocyjna o wartości nie mniejszej niż 150 tysięcy złotych.

W ubiegłym roku laureatem głównej nagrody zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, zgłoszone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną.

Zobacz: „Muzeum Powstania Warszawskiego ze złotym certyfikatem POT”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wiadomości o turystyce chętniej czytane niż pozostałe

Aż 41,1 procent newsletterów z kategorii „turystyka i czas wolny” jest otwieranych przez odbiorców. ...

Jakość biura podróży to jakość danych klientów

Agenci muszą zbierać od klientów jak najwięcej danych, bo na ich podstawie można tworzyć ...

O moja Grecjo!

„Oh My Greece” to hasło przewodnie nowej kampanii promującej Grecję za granicą. Akcję prowadzi ...

Rainbow osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym roku

W lipcu biuro podróży Rainbow zwiększyło sprzedaż swoich wycieczek o 13,6 procent, do 240,4 ...

W biurach podróży Grecja pnie się w górę

Już co czwarta wycieczka sprzedana w biurze podróży to wycieczka do Grecji. W ostatnich ...

Niemcy: 80 milionów noclegów dla cudzoziemców

W zeszłym roku Niemcy zarejestrowali ponad 80 milionów noclegów gości z zagranicy w hotelach ...