Grecja gotowa na promocję lata

Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna rusza z promocją sezonu letniego już w styczniu – pierwszy raz tak wcześnie.

Publikacja: 11.12.2019 06:59

Grecja gotowa na promocję lata

Foto: Fot. AFP

Minister turystyki Grecji Harry Theoharis poinformował, że kampania promująca lato w Grecji rozpocznie się już w styczniu 2020 roku – donosi grecki portal branżowy Greek Travel Pages. Theoharis podkreśla, że Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) pierwszy raz w historii ruszy z reklamą sezonu letniego tak wcześnie.

CZYTAJ TEŻ: Grecka gościnność lepsza od plaż

Minister tłumaczy, że z powodu ograniczonego budżetu wszelkie działania musiały być bardzo precyzyjnie zaplanowane. GNTO prowadzić je będzie w wybranych krajach, między innymi w Chinach. Turyści z tego kraju przodują na świecie pod względem wydatków – średnio jest to 300 euro na dobę. Dla porównania najhojniejsi spośród wszystkich odwiedzających Grecję Turcy i Amerykanie wydają tam dziennie około 100 euro.

Minister nie wyklucza współpracy między GNTO a Marketing Greece, prywatną firmą zajmującą się promocją kraju, jako kierunku turystycznego. – Zauważyliśmy, że łączenie działań sektora prywatnego i publicznego przynosi efekty – mówi Theoharis, odnosząc się do kampanii „Oh My Greece” (O moja Grecjo) prowadzonej przez Marketing Greece.

ZOBACZ: O moja Grecjo!

Theoharis zapowiada również, że wkrótce zakończą się prace nad nowymi przepisami dotyczącymi wynajmu krótkoterminowego, turystyki nurkowej i zasad prowadzenia basenów hotelowych. Wiadomo już, że Grecja nie ograniczy czasu udostępniania turystom mieszkań do 90 dni w roku. – Chcemy znaleźć równowagę. Pierwszym krokiem jest ukaranie oszustów podatkowych i zebranie danych właścicieli lokali. To problem turystyki, dlatego ministerstwo musi wiedzieć, kim oni są – tłumaczy Theoharis.

Grecja będzie też przykładać większą wagę do badań rynkowych. Ministerstwo Turystyki i Grecki Urząd Statystyczny podpisały memorandum dotyczące utworzenia rachunku satelitarnego, który ma mierzyć efekty ekonomiczne turystyki i jej wkład w gospodarkę narodową. Rachunek ma zacząć działać w ciągu dwóch lat.

Minister turystyki Grecji Harry Theoharis poinformował, że kampania promująca lato w Grecji rozpocznie się już w styczniu 2020 roku – donosi grecki portal branżowy Greek Travel Pages. Theoharis podkreśla, że Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) pierwszy raz w historii ruszy z reklamą sezonu letniego tak wcześnie.

CZYTAJ TEŻ: Grecka gościnność lepsza od plaż

Pozostało 82% artykułu
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny