Akcję pod hasłem „Voucher turystyczny” wymyślił sztab kryzysowy do przeciwdziałania skutkom pandemii, powołany przy marszałku województwa dolnośląskiego. Jej celem jest wsparcie dolnośląskich przedsiębiorców z branży turystycznej poprzez sprzedaż voucherów na ich produkty i usługi. Zostały one podzielone na cztery kategorie: hotele i inne obiekty noclegowe, gastronomia, atrakcje turystyczne i wycieczki oraz przewodnicy, transport, promocja i wydarzenia. Turyści będą mogli wykorzystać vouchery po wygaśnięciu epidemii koronawirusa.
CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem
Przedsiębiorcy, którzy chcą w ten sposób zaoferować swoje produkty lub usługi – za cenę niższą lub przynajmniej nie wyższą od regularnej – powinni wypełnić formularz na stronie voucherturystyczny.pl (zakładka zgłoszenie oferty) i przesłać go organizatorom. Ich oferta ukaże się na tejże stronie.
– To dopiero trzeci dzień akcji, więc ofert nie ma jeszcze dużo, ale wierzymy, że z dnia na dzień będzie ich przybywać – mówi kierownik biura DOT Rajmund Papiernik. – Sami, jako Dolnośląska Organizacja Turystyczna, wykupiliśmy noclegi w Folwarku Książęcym w Borach Dolnośląskich, które teraz sprzedajemy w pakiecie z organizowaną przez nas trzydniową wycieczką rowerową. W ten sposób chcieliśmy dać przykład innym, jak wesprzeć akcję. Przedsiębiorca też może wykupić voucher, a następnie włączyć go do swojej oferty – wyjaśnia dyrektor.
ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Ratujmy małe i średnie firmy turystyczne