Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Fot. materiały prasowe

Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski voucherami zachęcają turystów do odwiedzania Dolnego Śląska. W ten sposób chcą wesprzeć przedsiębiorców z regionu.

Akcję pod hasłem „Voucher turystyczny” wymyślił sztab kryzysowy do przeciwdziałania skutkom pandemii, powołany przy marszałku województwa dolnośląskiego. Jej celem jest wsparcie dolnośląskich przedsiębiorców z branży turystycznej poprzez sprzedaż voucherów na ich produkty i usługi. Zostały one podzielone na cztery kategorie: hotele i inne obiekty noclegowe, gastronomia, atrakcje turystyczne i wycieczki oraz przewodnicy, transport, promocja i wydarzenia. Turyści będą mogli wykorzystać vouchery po wygaśnięciu epidemii koronawirusa.

CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem

Przedsiębiorcy, którzy chcą w ten sposób zaoferować swoje produkty lub usługi – za cenę niższą lub przynajmniej nie wyższą od regularnej – powinni wypełnić formularz na stronie voucherturystyczny.pl (zakładka zgłoszenie oferty) i przesłać go organizatorom. Ich oferta ukaże się na tejże stronie.

– To dopiero trzeci dzień akcji, więc ofert nie ma jeszcze dużo, ale wierzymy, że z dnia na dzień będzie ich przybywać – mówi kierownik biura DOT Rajmund Papiernik. – Sami, jako Dolnośląska Organizacja Turystyczna, wykupiliśmy noclegi w Folwarku Książęcym w Borach Dolnośląskich, które teraz sprzedajemy w pakiecie z organizowaną przez nas trzydniową wycieczką rowerową. W ten sposób chcieliśmy dać przykład innym, jak wesprzeć akcję. Przedsiębiorca też może wykupić voucher, a następnie włączyć go do swojej oferty – wyjaśnia dyrektor.

ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Ratujmy małe i średnie firmy turystyczne

Jak organizatorzy chcą rozpropagować akcję wśród turystów? – Naszym podstawowym narzędziem jest portal voucherturystyczny.pl. Chcemy również wraz z urzędem marszałkowskim zorganizować kampanię promocyjną w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Liczymy, że zaangażują się w nią także sami przedsiębiorcy – mówi Rajmund Papiernik.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy rok Itaki

W 2016 roku największe polskie biuro podróży miało 637 tysięcy klientów, 1,82 miliarda złotych ...

Domy towarowe przejmują salony Thomasa Cooka

Niemiecka sieć centrów handlowych Karstadt Kaufhof przejmuje 106 salonów Thomasa Cooka i platformę sprzedażową ...

Pilot zapalił w kokpicie – pasażerowie przeżyli dramatyczne chwile

Media w Pekinie ujawniły, co było przyczyną gwałtownej utraty wysokości przez samolot podczas jednego ...

Condor chce więcej latać na Karaiby

3 listopada niemiecki Condor zacznie latać dwa razy w tygodniu z Duesseldorfu do meksykańskiego ...

Floryda woli turystykę od ropy

Amerykańska administracja zdecydowała że u wybrzeży Florydy nie będzie odwiertów naftowych. Władze tego stanu ...

W Jerozolimie powstanie kolej linowa

Ministerstwo Turystyki chce zbudować w Jerozolimie kolej linową. Projekt, który zatwierdził już Narodowy Komitet ...