Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego udostępnia firmom turystycznym stronę internetową swietokrzyskie.travel, poprzez którą będą one mogły sprzedawać swoje oferty.

Publikacja: 07.07.2020 17:39

Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Foto: Fot. swietokrzyskie.travel

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Projekt zostanie szerzej przedstawiony przedsiębiorcom na spotkaniu w najbliższy piątek, 10 lipca. Wtedy okaże się, ile firm zechce do niego przystąpić, choć, jak przewiduje dyrektor ROTWŚ, pozyskiwanie partnerów najpewniej trochę potrwa.

ZOBACZ TEŻ: Polskie miasta i regiony walczą o turystów

Operatorem platformy będzie polski start-up SocialTravel, za granicą działający pod nazwą Tripsomnia – właściciel serwisów pośredniczących w sprzedaży wycieczek i atrakcji w ponad 40 krajach. Warunkiem zamieszczenia oferty będzie odprowadzenie prowizji. Jak zdradza Małgorzata Wilk-Grzywna, dla członków świętokrzyskiej ROT wyniesie ona 7 procent, a dla podmiotów niezrzeszonych 9-10 procent.

ROTWŚ zamierza reklamować stronę internetową i zintegrowaną z nią platformę w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Akcję promocyjną rozpocznie już w lipcu, wraz z pojawieniem się na niej pierwszych ofert. Ponieważ budżet ROT-u jest ograniczony, organizacja będzie ubiegać się o 2-3 miliony złotych z regionalnego programu operacyjnego. – Takie pieniądze pozwoliłyby na przeprowadzenie profesjonalnej kampanii regionu, w tym platformy sprzedażowej, nie tylko w internecie, ale także w telewizji, radiu i prasie – podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna.

– Żeby rozruszać projekt, planujemy akcję rabatową pod hasłem „110 procent korzyści za 100 procent ceny”. Przedsiębiorca, który zamieści ofertę na stronie, będzie musiał dołożyć do niej bezpłatną usługę o wartości 10 procent całkowitej ceny, na przykład zabieg w spa czy deser w restauracji hotelowej, i w ten sposób zachęcić turystę do jej kupienia – mówi dyrektor ROTWŚ.

Koszt uruchomienia platformy nie przekroczy 10 tysięcy złotych.

W odpowiedzi na zastój w turystyce związany z pandemią platformę sprzedażową voucherturystyczny.pl uruchomiły też Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski.

CZYTAJ: Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”