POT pokaże Polskę rodzimym agentom turystycznym

Polska Organizacja Turystyczna zorganizuje podróże studyjne po Polsce dla krajowych agentów turystycznych. Ma to pobudzić sprzedaż wycieczek po Polsce.

Publikacja: 15.07.2020 17:28

POT pokaże Polskę rodzimym agentom turystycznym

Foto: Fot. polska.travel

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza rokrocznie około 700 przedstawicieli zagranicznych touroperatorów i agentów turystycznych, aby zapoznać ich z turystyczną ofertą Polski. W związku z pandemią koronawirusa i nowymi wyzwaniami, jakie stanęły przed polską turystyką, w tym roku organizacja we współpracy z touroperatorami zorganizuje wizyty studyjne dla polskich agentów sprzedających krajowe imprezy turystyczne.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie POT-u wynika, że 82 procent Polaków spędzi wakacje w kraju, mimo że podróżowanie po dużej części Europy jest już możliwe. Za tym trendem podążają organizatorzy wycieczek i agenci turystyczni.

CZYTAJ TEŻ: POT inspiruje uczniów do podróżowania

– W roku ubiegłym na zaproszenie POT-u do Polski przyjechało ponad 660 touroperatorów zagranicznych. Tym razem postanowiliśmy skupić się na organizowaniu wizyt studyjnych głównie dla agentów krajowych – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie POT. – Będziemy pokazywać Polskę głównie przez pryzmat produktów nagrodzonych certyfikatem POT, obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz laureatów konkursów „Eden” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.

Celem POT-u, jak czytamy w komunikacie, jest zwiększenie zainteresowania polską ofertą turystyczną i zachęcenie do podróżowania także poza szczytem sezonu.

Pierwsze podróże studyjne mają odbyć się na przełomie sierpnia i września – agenci poznawać będą Szlak Piastowski, Poznań, Bydgoszcz, Toruń i Trójmiasto. Przy ich organizowaniu z POT-em współpracować będą biura podróży specjalizujące się w organizowaniu wyjazdów krajowych – Nekera i Tourist Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

– Zależy nam, by odczarować wyjazdy i oswoić Polaków z nową rzeczywistością – mówi prezes Nekery Maciej Nykiel. – W Polsce jest mnóstwo obiektów i atrakcji, które oferują usługi na bardzo wysokim poziomie.

– Polska jest krajem o bogatej ofercie turystycznej, z czego wielu touroperatorów nie zdaje sobie sprawy. Wspólnie z POT-em chcemy zachęcić branżę do promowania tych nieodkrytych, nieoczywistych miejsc – dodaje prezes Tourist Polska Sebastian Nasiłowski.

POT zaprasza do współpracy również innych organizatorów turystyki krajowej.

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza rokrocznie około 700 przedstawicieli zagranicznych touroperatorów i agentów turystycznych, aby zapoznać ich z turystyczną ofertą Polski. W związku z pandemią koronawirusa i nowymi wyzwaniami, jakie stanęły przed polską turystyką, w tym roku organizacja we współpracy z touroperatorami zorganizuje wizyty studyjne dla polskich agentów sprzedających krajowe imprezy turystyczne.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie POT-u wynika, że 82 procent Polaków spędzi wakacje w kraju, mimo że podróżowanie po dużej części Europy jest już możliwe. Za tym trendem podążają organizatorzy wycieczek i agenci turystyczni.

Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny