Już 5800 podmiotów w kolejce do bonu turystycznego

Fot. Filip Frydrykiewicz

Już 5850 firm turystycznych i organizacji pożytku publicznego zarejestrowało się w systemie ZUS w oczekiwaniu na rozpoczęcie akcji wydawania bonów turystycznych beneficjentom – ogłosiła wicepremier Jadwiga Emilewicz.

Jak mówiła podczas konferencji prasowej w warszawskich Łazienkach Królewskich, dziennie rejestruje się około tysiąc podmiotów. A ponieważ 1 sierpnia rozpocznie się też wydawanie bonów (mają postać 16-cyfrowego numeru) rodzicom na dzieci, pierwsi którzy je odbiorą będą już mieli do wyboru prawdopodobnie około 10 tysięcy firm. Bazę tych usługodawców będzie można sprawdzać na stronach prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną.

CZYTAJ WIĘCEJ: 1 sierpnia pierwsi beneficjenci zapłacą za wakacje bonem

– Wypoczynek dzieci to wydatek w polskich rodzinach, który w trudnych czasach byłby pierwszy wykreślony z budżetu. Dlatego cieszę się, że 500 złotych bonu turystycznego pomoże w wysłaniu dzieci na wypoczynek – mówiła Emilewicz.

Dodała, że bon ma też przynieść pomoc branży turystycznej, która najbardziej ucierpiała na kryzysie wywołanym koronawirusem. – Obliczamy, że rynek zasili 3,5 miliarda złotych – deklarowała.

Zastępca szefa Kancelarii Premiera Paweł Mucha podkreślał, że zgodnie z obietnicą prezydenta Andrzeja Dudy, projektodawcy ustawy o Polskim Bonie Turystycznym, rodziny skorzystają z bonu jeszcze w te wakacje. Pieniądze z bonu mają też, jego zdaniem, dać impuls rozwojowy turystyce, bo rodziny wydadzą więcej niż 500 złotych z bonu.

Sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy nazwał Polski Bon Turystyczny „wielkim projektem na skalę europejską”. Zwracał uwagę, że jeśli warunki pozwolą, bon turystyczny stanie się trwałym elementem polskiej gospodarki i polskiego życia społecznego.

ZOBACZ TEŻ: Webinarium „Polski Bon Turystyczny – instrukcja obsługi”

-Nie ma turystyki bez noclegu, a praca touroperatorów jest krwioobiegiem polskiej turystyki – podkreślał z kolei prezes POT Robert Andrzejczyk, wyjaśniając, dlaczego projektodawcy zdecydowali się na rozwiązanie, która zakłada, że bonem można płacić tylko w obiektach noclegowych i u organizatorów turystyki. To dobrze przemyślana decyzja, bo dzięki organizatorom pracę mają też przewodnicy, piloci, atrakcje turystyczne, transport i noclegodawcy.

Andrzejczyk mówił też, że bon turystyczny to swego rodzaju inwestycja – inwestycja w wyrabianie w dzieciach nawyku podróżowania. A podróżowanie to rozwój dzieci, kształcenie w nich samodzielności i dyscypliny (jeśli korzystają z kolonii i obozów).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turecki touroperator skupuje akcje Thomasa Cooka

Właściciel znanego tureckiego biura podóży, Anex Tourism, Neset Kockar kupił 8 procent akcji Thomasa ...

Z Emirates przez Sao Paulo do Santiago

Emirates otworzyły nowe połączenie z Dubaju do Santiago w Chile przez brazylijskie S?o Paulo. ...

Dubaj: Przyjedź i poznaj naszą historię

Bez względu na to, czy jesteś spragniony nowoczesnych atrakcji, czy chcesz zanurzyć się w ...

Nowe rekordy na Lotnisku Chopina

W 2019 roku warszawskie lotnisko obsłużyło 18,9 miliona pasażerów, o 6,2 procent więcej niż ...

Uczłowieczanie biura podróży filmem

Biuro podróży Bentour nakręciło film, w którym pokazuje, jak tworzy wakacje i dba o ...

Hiszpania coraz bliżej decyzji o wpuszczeniu turystów

Hiszpania, której gospodarka zależy w 12 procentach od turystyki, zamierza otworzyć swe granice w ...