Igrzyska Europejskie szansą dla polskiej turystyki

Po ustaniu epidemii koronawirusa turystyka przyjazdowa do Polski będzie potrzebowała silnego impulsu i pomocy w odbudowie. Polska Organizacja Turystyczna upatruje szansy dla niej w Igrzyskach Europejskich, które odbędą się w 2023 roku w Krakowie i Małopolsce.

Publikacja: 04.12.2020 12:52

Igrzyska Europejskie szansą dla polskiej turystyki

Foto: Fot. materiały prasowe

Decyzją Komitetu Olimpijskiego trzecie Igrzyska Europejskie, zaplanowane na rok 2023, odbędą się w Krakowie i Małopolsce. Polska Organizacja Turystyczna widzi w tej imprezie duży potencjał i zamierza ją wykorzystać w promocji kraju – czytamy w komunikacie POT. Zainteresowanie wydarzeniem mogłoby pomóc w odbudowaniu popytu na przyjazdy do Polski. W czasie pandemii ruch turystyczny praktycznie zamarł, na czym cierpią polskie firmy zaangażowane w jego obsługę.

– Igrzyska Europejskie 2023 to naturalna okazja do promowania Polski i polskiej turystyki za granicą. Jestem przekonany, że będą jednym z impulsów do pobudzenia gospodarki i ważnym czynnikiem w odradzaniu się turystyki – mówi pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy. – To szansa na promocję Polski i jej walorów wśród zagranicznych turystów. Mamy powody do dumy nie tylko z naszej sportowej reprezentacji, ale także z polskich marek, które są doceniane za wysoką jakość – podkreśla wiceminister.

– Dzięki organizacji tak dużego wydarzenia sportowego Polska skupi na sobie uwagę całej Europy. Musimy wykorzystać tę okazję i zaprezentować nasz kraj z jak najlepszej strony. Wspólnie z branżą będziemy starać się zatrzymać widzów igrzysk w Polsce na dłużej i zachęcić ich do poznawania kraju. Chcemy stworzyć dla turystów kompleksową ofertę – dodaje prezes POT Rafał Szlachta.

CZYTAJ TEŻ: Szlachta: Do tej pory POT spacerował, teraz będzie biegł sprintem

Podczas Igrzysk Europejskich kilka tysięcy sportowców będzie rywalizowało w dwudziestu czterech dyscyplinach dobranych do istniejącej infrastruktury sportowej. W związku z tym igrzyska nie pochłoną dużych kosztów związanych na przykład z budową nowych aren sportowych.

Nie tylko kibice, lecz także sami zawodnicy są potencjalnymi turystami. Na podstawie ich rekomendacji czy relacji w mediach społecznościowych do Polski mogą przyjechać zachęceni pozytywną relacją ich rodacy.

Ostanie Igrzyska Europejskie w Mińsku przyciągnęły prawie 40 tysięcy turystów. Kolejne, zdaniem POT, przyciągną dużo więcej, bo Kraków jest jednym z najczęściej wybieranych kierunków turystycznych na krótki wyjazd, więc kibice część czasu będą chcieli poświęcić na zwiedzanie. W organizację igrzysk będzie zaangażowana polska branża turystyczna: przewoźnicy, touroperatorzy, obiekty noclegowe i atrakcje turystyczne. Wydarzenie to z pewnością pomoże odbudować rynek usług turystycznych po koronawirusowym kryzysie – podkreśla POT.

W ostatnich latach w Polsce odbyły się między innymi mistrzostwa świata i Europy w piłce siatkowej mężczyzn, halowe mistrzostwa świata w lekkoatletyce czy mistrzostwa świata U-20 w piłce nożnej, co roku odbywają się zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich czy wyścig kolarski Tour de Pologne. Wszystkie zorganizowane w Polsce imprezy bardzo dobrze oceniają zarówno międzynarodowe federacje, jak i goście z zagranicy. Tym, co wyróżnia Polskę, jest gorący doping kibiców i atmosfera na trybunach, a także gościnność. W badaniu sprzed dwóch lat użytkownicy serwisu booking.com uznali Polskę za jeden z trzech najbardziej gościnnych krajów na świecie.

Decyzją Komitetu Olimpijskiego trzecie Igrzyska Europejskie, zaplanowane na rok 2023, odbędą się w Krakowie i Małopolsce. Polska Organizacja Turystyczna widzi w tej imprezie duży potencjał i zamierza ją wykorzystać w promocji kraju – czytamy w komunikacie POT. Zainteresowanie wydarzeniem mogłoby pomóc w odbudowaniu popytu na przyjazdy do Polski. W czasie pandemii ruch turystyczny praktycznie zamarł, na czym cierpią polskie firmy zaangażowane w jego obsługę.

– Igrzyska Europejskie 2023 to naturalna okazja do promowania Polski i polskiej turystyki za granicą. Jestem przekonany, że będą jednym z impulsów do pobudzenia gospodarki i ważnym czynnikiem w odradzaniu się turystyki – mówi pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy. – To szansa na promocję Polski i jej walorów wśród zagranicznych turystów. Mamy powody do dumy nie tylko z naszej sportowej reprezentacji, ale także z polskich marek, które są doceniane za wysoką jakość – podkreśla wiceminister.

Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało