Hiszpania: Pandemia nie zniszczyła naszego wizerunku

Fot. Pixabay

Hiszpania nie straciła wizerunkowo na pandemii – wynika z badań. Tamtejsza minister turystyki liczy, że goście zagraniczni zaczną przyjeżdżać pod koniec wiosny.

Rząd Hiszpanii chciałby, aby turyści zagraniczni powrócili pod koniec wiosny – donosi brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Według tamtejszej minister turystyki Reyes Maroto pandemia nie zniszczyła wizerunku Hiszpanii jako bezpiecznego miejsca – tak przynajmniej wynika z badań. Co więcej, potencjalni klienci są zainteresowani wypoczynkiem w Hiszpanii, chociaż w późniejszych miesiącach roku.

CZYTAJ TEŻ: Hiszpania – koronawirus odstraszył gości, przyjechał tylko co piąty

Wyniki wspomnianych badań zaprezentowała dyrektor i główna badaczka Obserwatorium Wizerunku Hiszpanii z Królewskiego Instytutu Elcano Carmen González. Jej zdaniem kraj nie ucierpi z powodu pandemii w większym stopniu niż inne państwa, dlatego można się spodziewać, że turystyka przyjazdowa wróci do poziomu z 2019 roku w przyszłym roku – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Badacze podkreślają, że turyści, wybierając miejsce wypoczynku, bardziej interesują się bieżącą sytuacją, jaka tam panuje, niż tym, w jakim sposób kraj radził sobie z pandemią. O wiele ważniejsze jest dla nich to, czy są zaszczepieni niż, w jakim stopniu zaszczepiona jest populacja w odwiedzanym miejscu.

Badacze podkreślają, że Hiszpania jest na dobrej drodze do utrzymania dużego zainteresowania gości z Europy i dalekich krajów. Podczas gdy ci pierwsi wybierają ją z powodu plaż i warunków pogodowych (34 procent wskazań), ci drudzy przede wszystkim dla kultury, bogatej historii i przyrody (31 procent). Z kolei główną przeszkodą dla turystów są ceny wycieczek, ale nie jest to problem specyficzny dla Hiszpanii, która uznawana jest za konkurencyjną pod tym względem zarówno przez podróżnych z Europy, jak i z dalekich krajów. 19 procent respondentów wskazuje wysokie koszty, jako główny powód zniechęcający ich do podróżowania, ale w wypadku Hiszpanii odsetek takich odpowiedzi spada do 13 procent.

Badanie ujawniło ponadto, że o ile pogoda i gastronomia są szczególnie doceniane przez Europejczyków, to najbardziej przeszkadzają im tłumy odwiedzających (24 procent odpowiedzi). Hiszpania znalazła się na trzecim miejscu w rankingu krajów, do których chcą na kolejne wakacje pojechać mieszkańcy Starego Kontynentu. Pierwsze miejsce zajęła Grecja, drugie Włochy.  González podkreśla jednak, że w ciągu ostatnich czterech lat do Hiszpanii wybrało się 36 procent Europejczyków. Dyrektor zwraca też uwagę, że 64 procent gości z Europy i 75 procent Amerykanów i Azjatów, którzy nie wskazali Hiszpanii jako pierwszego celu wyjazdu, wybiera ją jako alternatywne miejsce pobytu.

ZOBACZ TAKŻE: Bilety lotnicze w Hiszpanii stanieją? Obniżka opłat dla linii

Sekretarz stanu do spraw turystyki i prezes agendy odpowiedzialnej za promowanie turystyki, Turespañi, Fernando Valdés, podkreśla, że kraj musi poprawić ofertę w zakresie citybreaków i zwiększyć katalog produktów, by klienci nie przyjeżdżali głównie na tamtejsze plaże. Trzeba mocniej promować bogactwo przyrody, kulturę i dziedzictwo kulinarne, a także zachęcać gości do dłuższych pobytów poza sezonem oraz w innych częściach kraju, a nie tylko w miastach i na wybrzeżu.

Z kolei dyrektor generalny Turespañi Miguel Sanz uważa, że warto skierować pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój turystyki miejskiej, także w mniejszych miastach, ale i wzmocnić pozycję lidera kraju w segmencie wypoczynku typu „słońce i plaża”. Jego zdaniem, dla przyszłości turystyki w Hiszpanii równie ważna jest dywersyfikacja rynków źródłowych – trzeba mocniej skupić się na tych dalekich i dobrać produkt odpowiedni do wymagań tamtejszych klientów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Finnair wystartuje w lipcu. Z Polski poleci miesiąc później

Wprawdzie dopiero w lipcu, ale za to z rozmachem, zacznie odbudowywać siatkę połączeń fiński ...

Napiwki dla załogi statku muszą być wliczone w cenę

Niemiecki sąd zdecydował, że organizatorzy rejsów muszą wliczać obowiązkowe napiwki dla załogi w całkowitą ...

Co dwudziesty pasażer kolei miał bilet z sieci

W minionym roku prawie 16 milionów pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w ...

Przewodnicy turystyczni wkroczyli do kuchni

28 polskich przewodników turystycznych pracujących w 15 krajach stworzyło kulinarny e-book „W 80 potraw ...

Itaka: Wyznaczamy kierunki na Lato 2020

Trzy nowe miejsca wypoczynku na Karaibach, w Egipcie i Maroku, więcej hoteli dla rodzin, ...

Wizz Air łączy Kijów z Poznaniem i Lublinem

Od 25 sierpnia po dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki – ...