Hiszpania: Pandemia nie zniszczyła naszego wizerunku

Hiszpania nie straciła wizerunkowo na pandemii – wynika z badań. Tamtejsza minister turystyki liczy, że goście zagraniczni zaczną przyjeżdżać pod koniec wiosny.

Publikacja: 26.01.2021 13:02

Hiszpania: Pandemia nie zniszczyła naszego wizerunku

Foto: Fot. Pixabay

Rząd Hiszpanii chciałby, aby turyści zagraniczni powrócili pod koniec wiosny – donosi brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Według tamtejszej minister turystyki Reyes Maroto pandemia nie zniszczyła wizerunku Hiszpanii jako bezpiecznego miejsca – tak przynajmniej wynika z badań. Co więcej, potencjalni klienci są zainteresowani wypoczynkiem w Hiszpanii, chociaż w późniejszych miesiącach roku.

CZYTAJ TEŻ: Hiszpania – koronawirus odstraszył gości, przyjechał tylko co piąty

Wyniki wspomnianych badań zaprezentowała dyrektor i główna badaczka Obserwatorium Wizerunku Hiszpanii z Królewskiego Instytutu Elcano Carmen González. Jej zdaniem kraj nie ucierpi z powodu pandemii w większym stopniu niż inne państwa, dlatego można się spodziewać, że turystyka przyjazdowa wróci do poziomu z 2019 roku w przyszłym roku – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Badacze podkreślają, że turyści, wybierając miejsce wypoczynku, bardziej interesują się bieżącą sytuacją, jaka tam panuje, niż tym, w jakim sposób kraj radził sobie z pandemią. O wiele ważniejsze jest dla nich to, czy są zaszczepieni niż, w jakim stopniu zaszczepiona jest populacja w odwiedzanym miejscu.

Badacze podkreślają, że Hiszpania jest na dobrej drodze do utrzymania dużego zainteresowania gości z Europy i dalekich krajów. Podczas gdy ci pierwsi wybierają ją z powodu plaż i warunków pogodowych (34 procent wskazań), ci drudzy przede wszystkim dla kultury, bogatej historii i przyrody (31 procent). Z kolei główną przeszkodą dla turystów są ceny wycieczek, ale nie jest to problem specyficzny dla Hiszpanii, która uznawana jest za konkurencyjną pod tym względem zarówno przez podróżnych z Europy, jak i z dalekich krajów. 19 procent respondentów wskazuje wysokie koszty, jako główny powód zniechęcający ich do podróżowania, ale w wypadku Hiszpanii odsetek takich odpowiedzi spada do 13 procent.

Badanie ujawniło ponadto, że o ile pogoda i gastronomia są szczególnie doceniane przez Europejczyków, to najbardziej przeszkadzają im tłumy odwiedzających (24 procent odpowiedzi). Hiszpania znalazła się na trzecim miejscu w rankingu krajów, do których chcą na kolejne wakacje pojechać mieszkańcy Starego Kontynentu. Pierwsze miejsce zajęła Grecja, drugie Włochy.  González podkreśla jednak, że w ciągu ostatnich czterech lat do Hiszpanii wybrało się 36 procent Europejczyków. Dyrektor zwraca też uwagę, że 64 procent gości z Europy i 75 procent Amerykanów i Azjatów, którzy nie wskazali Hiszpanii jako pierwszego celu wyjazdu, wybiera ją jako alternatywne miejsce pobytu.

ZOBACZ TAKŻE: Bilety lotnicze w Hiszpanii stanieją? Obniżka opłat dla linii

Sekretarz stanu do spraw turystyki i prezes agendy odpowiedzialnej za promowanie turystyki, Turespañi, Fernando Valdés, podkreśla, że kraj musi poprawić ofertę w zakresie citybreaków i zwiększyć katalog produktów, by klienci nie przyjeżdżali głównie na tamtejsze plaże. Trzeba mocniej promować bogactwo przyrody, kulturę i dziedzictwo kulinarne, a także zachęcać gości do dłuższych pobytów poza sezonem oraz w innych częściach kraju, a nie tylko w miastach i na wybrzeżu.

Z kolei dyrektor generalny Turespañi Miguel Sanz uważa, że warto skierować pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój turystyki miejskiej, także w mniejszych miastach, ale i wzmocnić pozycję lidera kraju w segmencie wypoczynku typu „słońce i plaża”. Jego zdaniem, dla przyszłości turystyki w Hiszpanii równie ważna jest dywersyfikacja rynków źródłowych – trzeba mocniej skupić się na tych dalekich i dobrać produkt odpowiedni do wymagań tamtejszych klientów.

Rząd Hiszpanii chciałby, aby turyści zagraniczni powrócili pod koniec wiosny – donosi brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Według tamtejszej minister turystyki Reyes Maroto pandemia nie zniszczyła wizerunku Hiszpanii jako bezpiecznego miejsca – tak przynajmniej wynika z badań. Co więcej, potencjalni klienci są zainteresowani wypoczynkiem w Hiszpanii, chociaż w późniejszych miesiącach roku.

CZYTAJ TEŻ: Hiszpania – koronawirus odstraszył gości, przyjechał tylko co piąty

Pozostało 88% artykułu
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny