Kanary organizują loterię z bonami turystycznymi. Do wygrania 200 euro

Nawet 50 tysięcy mieszkańców Wyspy Kanaryjskich będzie mogło skorzystać z voucherów o wartości 200 euro na usługi biur podróży i hoteli. W ten sposób tamtejszy rząd chce wesprzeć branżę, która ucierpiała z powodu pandemii koronawirusa.

Publikacja: 18.06.2021 02:32

Kanary organizują loterię z bonami turystycznymi. Do wygrania 200 euro

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Ministerstwo Turystyki, Przemysłu i Handlu Wysp Kanaryjskich za pośrednictwem organizacji turystycznej Promotur Turismo de Islas Canarias, ogłosiło strategię pobudzania turystyki krajowej. Jak podkreśla szefowa tego resortu Yaiza Castilla, cytowana w komunikacie lokalnego rządu, w tym roku podróże krajowe nadal będą odgrywać ważną rolę, ale nie skompensują strat spowodowanych brakiem gości zagranicznych. Zwiększenie liczby wykupionych noclegów, wydłużenie pobytów i wydłużenie sezonu powinno poprawić sytuację.

CZYTAJ TEŻ: Raport. Polacy ruszyli po wycieczki późno, ale za to z impetem

Z danych Promoturu wynika, że od stycznia do kwietnia tego roku popyt doszedł do 76 procent z tego samego okresu okresu 2019 roku. Latem zeszłego roku turyści krajowi wsparli kanaryjską turystykę wyjątkowo licznymi przyjazdami, ich udział w rynku wzrósł z 19 procent dwa lata temu do 36 procent. Dla obiektów noclegowych równie istotni byli goście z lądowej części Hiszpanii – zeszłego lata wykupili 25 procent wszystkich noclegów, podczas gdy w 2019 roku było to jeszcze 15 procent.

Castilla zwraca uwagę, że perspektywa przyjazdów turystów z zagranicy jest w tym roku nieco bardziej optymistyczna, co wynika z luzowania obostrzeń w związku z postępującymi szczepieniami, uznawaniem przez państwa testów antygenowych i ze spadkiem liczby zachorowań. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że konkurencja jest duża – wiele rządów promuje wypoczynek w swoich krajach, niektóre wprowadzając restrykcyjne zasady dotyczące wyjazdów za granicę, inne stosując różnego rodzaju zachęty.

Strategia pobudzania turystyki przygotowana przez ministerstwo opiera się na czterech filarach. Pierwszy to kampania reklamowa przeznaczona dla mieszkańców, jej budżet wynosi milion euro. Ma ona wspierać trzy kolejne, na które rząd przeznaczył 15 milionów euro – po 5 milionów na każdą z nich. Działania będą prowadzone do grudnia tego roku.

Dwa z nich dotyczą programu voucherów, z których skorzystać będzie mogło nawet 50 tysięcy mieszkańców wysp. W wypadku pierwszego chodzi o bony o wartości 200 euro na zakwaterowanie. By z niego skorzystać, klienci będą musieli dołożyć kolejne 200 euro.

Jesteśmy przekonani, że pomoże to w podjęciu decyzji o spędzeniu urlopu na archipelagu – mówi dyrektor Promotur Turismo de Islas Canarias José Juan Lorenzo. I dodaje, że dzięki udziałowi finansowemu mieszkańców, rzeczywista wartość programu wyniesie 10 milionów euro.

ZOBACZ TEŻ: U progu sezonu Polacy wydali 124 miliony z bonów turystycznych

Bony będą losowane wśród osób, które ukończyły 18 lat i zarejestrują się w pierwszych dwóch tygodniach lipca na stronie www.somosafortunados.com. Loteria odbędzie się 14 lipca, dzień później ogłoszona zostanie lista zwycięzców i od tego momentu będzie można płacić voucherem zarówno za samo zakwaterowanie, jak i za inne usługi świadczone przez obiekty, które zarejestrują w centralnym wykazie turystycznym Wysp Kanaryjskich.

W podobny sposób będzie można uzyskać voucher do wykorzystania w biurze podróży. W tym wypadku Kanaryjczycy nie będą musieli dokładać pieniędzy z własnej kieszeni, by z niego skorzystać. Należy go przeznaczyć na pakiet turystyczny obejmujący wypoczynek co najmniej pięciodniowy, od lipca do września, lub trzydniowy, od października do grudnia.

Trzeci filar to program „stymulujący działania uzupełniające” – szczegółów tej części projektu ministerstwo nie wyjaśnia w komunikacie.

Ministerstwo Turystyki, Przemysłu i Handlu Wysp Kanaryjskich za pośrednictwem organizacji turystycznej Promotur Turismo de Islas Canarias, ogłosiło strategię pobudzania turystyki krajowej. Jak podkreśla szefowa tego resortu Yaiza Castilla, cytowana w komunikacie lokalnego rządu, w tym roku podróże krajowe nadal będą odgrywać ważną rolę, ale nie skompensują strat spowodowanych brakiem gości zagranicznych. Zwiększenie liczby wykupionych noclegów, wydłużenie pobytów i wydłużenie sezonu powinno poprawić sytuację.

Pozostało 86% artykułu
Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało