Turyści: Bezpieczeństwo finansowe ważniejsze od ceny wycieczki

Miesiące niepewności sprawiły, że dziś turyści nie wybierają ofert według kryterium ceny, o wiele ważniejsze stało się dla nich bezpieczeństwo, w tym finansowe. A ta droga prowadzi prosto do agentów.

Publikacja: 03.08.2021 06:10

Turyści: Bezpieczeństwo finansowe ważniejsze od ceny wycieczki

Foto: Fot. AFP

Expedia Group przeprowadziła badanie na grupie 8 tysięcy dorosłych osób z ośmiu krajów (Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia, Meksyk, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), które miało ujawnić, jak zmieniają się zachowania konsumenckie turystów. Respondenci odpowiadali na pytania od 16 kwietnia do 7 maja.

Jak komentuje prezes Expedia Group Ariane Gorin, wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych i otwieraniem się kolejnych krajów na gości z zagranicy, coraz więcej ludzi jest skłonnych wyruszyć w podróż. Miesiące niepewności mają wpływ na ich decyzje i sprawiają, że cena nie jest już najważniejszym kryterium przy podejmowaniu decyzji o rezerwacji, ludzie chcą rezerwować u zaufanych usługodawców, którzy mają doświadczenie, a klientom zapewnią bezpieczeństwo, także finansowe.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość

Mimo niepewności dla wielu ludzi podróż jest czymś, na co chcą wydać pieniądze w pierwszej kolejności. 34 procent badanych deklaruje, że przeznaczy na ten cel więcej niż w 2020 roku, a 18 procent uważa, że będzie to ich największy wydatek w tym roku. Tyle samo mówi, że główną inwestycją będzie remont domu. Dla 12 procent priorytet ma rozrywka, a po 11 procent wskazuje na samochód (kupienie nowego lub zadbanie o ten, który już ma) i na wydatki związane ze zdrowiem.

36 procent deklaruje natomiast, że wolałoby dostać więcej wolnego niż podwyżkę.

Różne są plany dotyczące częstotliwości i długości podróży. W perspektywie krótkoterminowej 60 procent stawia na wycieczki krajowe, ale chciałoby wyjeżdżać częściej. Mówi o tym 41 procent badanych, którzy stawiają na więcej krótszych podróży. Coraz lepsze są też perspektywy dla wyjazdów zagranicznych. 27 procent respondentów rozważa taki wyjazd w przyszłym roku, a 71 procent nie widzi problemu, by w czasie wycieczek zagranicznych posługiwać się paszportem szczepień.

Z badania wynika, że 75 procent chce pojechać gdzieś, gdzie jeszcze nigdy nie było, 52 procent jest gotowe wybrać środek transportu, z którego dotychczas nie korzystało, a 22 procent szuka nowych doświadczeń.

Okazuje się także, że podróżni chcą wspierać inicjatywy wpisujące się w zasady zrównoważonego rozwoju, a 59 procent jest gotowe za to więcej zapłacić. 65 procent z większym prawdopodobieństwem wybierze obiekt, który stosuje politykę tolerancji – chodzi o miejsca prowadzone przez osoby innej rasy, otwarte na społeczność LGBTQIA+ czy przygotowane na przyjęcie niepełnosprawnych.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Klienci cenią sobie też bezpieczeństwo finansowe – chcą mieć pewność, że w razie zmiany planów dostaną z powrotem pieniądze. Dotyczy to przede wszystkim pieniędzy za bilety lotnicze (26 procent) i zakwaterowanie (26 procent).

Podróżni chcą też korzystać z bezdotykowej formy obsługi i wolą nie otwierać pokoju kartą, preferują możliwość zameldowania się przez internet i posługiwania się elektronicznymi kartami pokładowymi.

Na znaczeniu zyskuje też dbałość o środowisko, procedury sprzątania i dezynfekowania sprzętów i elastyczne warunki rezerwacji.

Respondenci mówią również o cenie, jako o czynniku wpływającym na ich decyzje, ale dotyczy to tylko osób, które korzystają z rejsów wycieczkowych.

Expedia Group przeprowadziła badanie na grupie 8 tysięcy dorosłych osób z ośmiu krajów (Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia, Meksyk, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), które miało ujawnić, jak zmieniają się zachowania konsumenckie turystów. Respondenci odpowiadali na pytania od 16 kwietnia do 7 maja.

Jak komentuje prezes Expedia Group Ariane Gorin, wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych i otwieraniem się kolejnych krajów na gości z zagranicy, coraz więcej ludzi jest skłonnych wyruszyć w podróż. Miesiące niepewności mają wpływ na ich decyzje i sprawiają, że cena nie jest już najważniejszym kryterium przy podejmowaniu decyzji o rezerwacji, ludzie chcą rezerwować u zaufanych usługodawców, którzy mają doświadczenie, a klientom zapewnią bezpieczeństwo, także finansowe.

Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny