Niemcy: Przyjedź, by poczuć atmosferę naszych miast

Atmosfera dzielnic dużych miast i małych miasteczek, dawne rzemiosło, kulinaria i wypoczynek na łonie natury – to wątki tematyczne, jakimi w tym roku promuje się niemiecka turystyka.

Publikacja: 20.06.2021 20:03

Niemcy: Przyjedź, by poczuć atmosferę naszych miast

Foto: Spotkanie z dziennikarzami poprowadził dyrektor polskiego biura DZT Tomasz Pędzik (z lewej). Berlin reprezentowali prezes VisitBerlin Burkhard Kieker (w środku) i dyrektor marketingu Ralf Ostendorf. Fot. Filip Frydrykiewicz

Kampania reklamowa, którą prowadzi w Polsce Niemiecka Centrala Turystyczna (DZT), nosi tytuł German.Local.Culture (ang. Niemcy, to co lokalne, kultura).

– Od 28 maja Polska nie jest już traktowana przez Niemcy jako kraj ryzykowny ze względu na zakażenia koronawirusem. Polcy mogą bez dodatkowych warunków wjeżdżać do tego kraju – zapewniał dyrektor biura DZT w Warszawie Tomasz Pędzik podczas spotkania z dziennikarzami. – Każdy jednak musi się legitymować potwierdzeniem, że jest zaszczepiony, że przeszedł covid-19 i jest ozdrowieńcem lub, że ma negatywny wynik testu na koronawirusa, kiedy będzie chciał skorzystać z noclegu, wejść do restauracji, do muzeum lub innej atrakcji turystycznej.

Kampania kieruje uwagę odbiorców na różnorodność ofert odkrywania Niemiec. Jej podstawę stanowią cztery tematy, które nawiązują do najważniejszych motywów, jakie turyści wymieniają w badaniach jako interesujące ich w kontekście Niemiec.

Cztery filary

Pierwszy z nich to „Atmosfera”, a chodzi w nim o atmosferę niemieckich miast i ich dzielnic, którą tworzą architektura, sztuka ulicy, zabytki. Kampania stawia na równi słynne atrakcje turystyczne i mniej znane miejsca czy obiekty.

„Niemieckie krajobrazy mają niepowtarzalny charakter dzięki położeniu geograficznemu, wydarzeniom historycznym i wpływom kulturowym. Od dachów krytych strzechą na północy kraju po tzw. Lüftl-Malerei – tradycyjną metodę malowania na ścianach domów w Górnej Bawarii, od gotyku ceglanego po nowoczesność – charakter miast jest nierozerwalnie związany z regionami, w których wyrosły” – przekonuje DZT.

Trudno nie przyznać racji, jeśli widziało się domy z tak zwanego muru pruskiego, dzielnicę holenderską w Poczdamie, czy architekturę modernistyczną ze szkoły Bauhausu w Dessau.

Segment „Rzemiosło” kładzie nacisk na tradycje rękodzielnicze. DZT zaprasza do odwiedzania manufaktur, małych warsztatów i pracowni, w których wciąż ręcznie wykonuje się tradycyjne przedmioty, podtrzymując lokalne tradycje i poczucie tożsamości. Zwiedzający mogą podejrzeć tam rzemieślników i projektantów przy pracy.

Szycie i wyszywanie tradycyjnych skórzanych spodni w Bawarii, wytłaczanie charakterystycznych kapeluszy z czerwonymi pomponami w Schwarzwaldzie, produkowanie zegarów z kukułką w Badenii-Wirtembergii czy wytwarzanie porcelanowych naczyń i figurek w Miśni – to tylko niektóre przykłady kultywowania dawnych tradycji, których podglądanie jest dostępne dla turystów.

Wizyta w obcym kraju bez spróbowania typowych dla niego regionalnych potraw się nie liczy – tak uważa ponad połowa osób odwiedzających Niemcy. Stąd trzecim tematem promocji jest „Smak”, czyli wątek kulinarny. Kampania pokazuje młodych restauratorów i szefów kuchni, którzy tradycyjną sztukę kulinarną interpretują w nowoczesny sposób. Włączając w to wina wytwarzane w 13 niemieckich regionach winiarskich i piwa warzone w ponad 1500 browarach.

Jako czwarty temat DZT pokazuje możliwości uprawiania w Niemczech „Zielonej turystyki” miejsko-wiejskiej. Goście z zagranicy szukają bowiem – według badania – wypoczynku łączącego ofertę kulturalną miast z wypadami na łono przyrody w bliskiej okolicy. Albo chcieliby wybrać się na wczasy pod gruszą i korzystać z ekologicznych środków transportu, aby dostać się do miasta.

Warto wiedzieć, że Niemcy są jednym z najgęściej zalesionych krajów w Europie, a bliskość ośrodków miejskich i regionów wiejskich daje okazję do łączenia przyjemności miejskich z tymi poza aglomeracjami.

DZT wymienia wśród przykładów plażę na Łabą pod Hamburgiem, Siedmiogórze koło Bonn ze Smoczym Zamkiem (Drachenburg) na Smoczej Skale (Drachenfels), historyczne Królestwo Ogrodów pod Dessau, które można zwiedzać na rowerze lub łodzią i Morze Wattowe, po którym można spacerować kiedy woda ustępuje podczas odpływu.

Do Berlina na koncert na (byłym) lotnisku

W ten program znakomicie wpisuje się też Berlin. Każda z jego 12 dzielnic ma odrębny charakter – wyróżnia się architekturą, układem urbanistycznym, składem społecznym, a co za tym idzie atmosferą.

""

Fot. VisitBerlin

turystyka.rp.pl

Zwracał na to uwagę obecny na prezentacji prezes VisitBerlin Burkhard Kieker. A jak przekonywał Ralf Ostendorf dyrektor marketingu w VisitBerlin, Berlin wrócił już po pandemii do swego dawnego nastroju, nie ma w nim cienia niedawnego przygnębienia. Jest znowu miastem wolności, otwartości, szans, historii, a zarazem tajemnic.

Oferuje nowe inwestycje. W 2019 roku otwarto w centrum odbudowany Zamek Miejski, obecnie pełniący rolę naukowo-kulturalną, jako Humboldt Forum. Potężny gmach mieści nowe muzea i wystawy, jest więc otwarty dla wszystkich. A mieści się tuż obok Wyspy Muzeów, leży więc na szlaku instytucji najchętniej chyba odwiedzanych w stolicy Niemiec.

Berlin wzbogacił się też o nowy odcinek metra U5, łączący Dworzec Główny (Hauptbahnhof) z placem Aleksandra (Alexanderplatz). Nowe stacje znalazły się w najważniejszych punktach samego centrum Berlina – przy Bramie Brandenburskiej, pod Unter den Linden i na Wyspie Muzeów. – Ten brakujący dotąd odcinek kolei spina część wschodnią miasta z zachodnią. Ułatwia dostęp do centrum, a co za tym idzie ułatwia zwiedzanie – uważa Ostendorf.

– Przy tym same stacje są godne uwagi, ponieważ ich wystrój zaprojektowali wybitni architekci – dodaje.

""

Fot. VisitBerlin

turystyka.rp.pl

Trzecią istotną inwestycją ostatnich lat w Berlinie jest nowy teren zielony, założony na miejscu po zamkniętym lotnisku Tempelhof. Ten przedwojenny jeszcze port lotniczy wyłączono z użytku po otwarciu w 2020 roku na południe od miasta nowego lotniska, Berlin Brandenburg (BER).

Teraz lotnisko zamieniono na park, miejsce rekreacji i imprez kulturalnych. Stary pas startowy służy teraz rowerzystom, rolkarzom i uczestnikom wielkich plenerowych koncertów.

Kampania reklamowa, którą prowadzi w Polsce Niemiecka Centrala Turystyczna (DZT), nosi tytuł German.Local.Culture (ang. Niemcy, to co lokalne, kultura).

– Od 28 maja Polska nie jest już traktowana przez Niemcy jako kraj ryzykowny ze względu na zakażenia koronawirusem. Polcy mogą bez dodatkowych warunków wjeżdżać do tego kraju – zapewniał dyrektor biura DZT w Warszawie Tomasz Pędzik podczas spotkania z dziennikarzami. – Każdy jednak musi się legitymować potwierdzeniem, że jest zaszczepiony, że przeszedł covid-19 i jest ozdrowieńcem lub, że ma negatywny wynik testu na koronawirusa, kiedy będzie chciał skorzystać z noclegu, wejść do restauracji, do muzeum lub innej atrakcji turystycznej.

Pozostało 88% artykułu
Popularne Trendy
Ekspert: Za dużo mieszkań turystycznych w Hiszpanii. To wymyka się spod kontroli
Popularne Trendy
Przybywa turystów. Najbardziej korzystają kwatery prywatne, znikają agroturystyki
Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach