Poznaj pasażerów z piekła rodem

Bloomberg

Brzydki zapach współpasażerów i krzyczące dzieci najbardziej przeszkadzają osobom podróżującym liniami lotniczymi. Tak wynika z analizy Airlineratings.com

Portal Airlineratings.com po raz kolejny przygotował raport „Passengers from Hell” (Pasażerowie z piekła rodem), w którym pokazał, co najbardziej przeszkadza pasażerom samolotów. Okazuje się, że na pierwszym miejscu znaleźli się nieładnie pachnący podróżni. Osoby te albo nie zdają sobie sprawy, że ich brak higieny osobistej może być przykry dla innych klientów linii lotniczej, albo zwyczajnie się tym nie przejmują. Geoffrey Thomas, redaktor naczelny portalu tłumaczy, że ponieważ dziś wiele osób odprawia się przez internet lub telefon komórkowy, pasażerowie sprawiający kłopoty spotykają się z pracownikami lotniska dopiero przy bramce do samolotu. Ci ostatni pracują pod presją czasu, muszą jak najszybciej zakończyć obsługę rejsu, więc wpuszczają ich do samolotu. Thomas podkreśla, że dziś przestały też obowiązywać zasady dotyczące zasad ubierania się na podróż lotniczą, niektórzy przewoźnicy, jak choćby australijski Quantas wymuszają odpowiedni ubiór jedynie na tych pasażerach, którzy chcą korzystać z ich poczekalni lotniskowych. Redaktor, komentując problem biegających, rozkrzyczanych dzieci, twierdzi natomiast, że niektórzy rodzice traktują swoich współpasażerów jak nianie.

W tegorocznym badaniu podróżni, którzy rozkładają fotele, spadli na trzecie miejsce w rankingu. Do tej pory byli uważani za najbardziej przeszkadzający typ pasażera. Na czwartej pozycji znalazły się osoby, które przez cały czas oblegają podłokietnik. Problem ten jest odzwierciedleniem tendencji do zmniejszania miejsca w samolocie na pasażera i zwiększającej się wagi podróżujących. Jako piąta niedogodność wskazywana była rosnąca liczba bagaży podręcznych. Pasażerowie coraz częściej zabierają na pokład walizki, ponieważ wielu przewoźników pobiera opłaty za bagaż nadawany. Tymczasem w większości samolotów wąskokadłubowych w schowkach nad głowami nie ma wystarczająco dużo miejsca, by pomieścić wszystkie torby i plecaki. Za mała przestrzeń dla pasażerów w klasach ekonomicznych znalazła się na szóstym miejscu w zestawieniu. Na siódmym pojawili się zbyt gadatliwi pasażerowie, na ósmym osoby, które w przejściach wykonywały ćwiczenia. Pozycja dziewiąta należy do niegrzecznych i nieprzyjemnych dla personelu pokładowego klientów, żądających, aby ich obsłużyć w pierwszej kolejności. Na końcu zestawienia znaleźli się pasażerowie siedzący przy oknie, którzy na cały czas lotu zasłaniają je roletami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Balcerowicz: Centralne lotnisko to pieniądze w błoto

Jeśli powstanie Centralny Port Komunikacyjny, każdy polski podatnik zapłaci za to kilka tysięcy złotych ...

Ten sezon może być rekordowy dla branży hotelarskiej

Obecny sezon może być równie udany, jak rekordowy dla branży hotelarskiej rok 2017 – ...

Ryanair zawiezie wrocławian na Korfu

Loty na trasie z Wrocławia na Korfu irlandzki przewoźnik realizował będzie w sezonie letnim, ...

Gdański ibis wyróżniony za bryłę

Ibis Gdańsk Stare Miasto uznany został hotelem o najlepszej bryle w konkursie Property Design ...

UOKiK ściga biura podróży

Utrudnianie składania reklamacji, przesuwanie terminów wylotów, niejasne zasady zakupu biletu lotniczego – to przewinienia ...

Rząd Niemiec dopłaci do upadku Thomasa Cooka

Co najmniej 140 milionów euro będzie kosztować rząd Niemiec upadek Thomasa Cooka – wskazują ...