Awaria w Disneylandzie. Ludzie utknęli w gondolach

Do poważnego zdarzenia doszło w największym Disneylandzie na świecie. Pasażerowie utknęli w wysoko zawieszonych gondolach na parę godzin i musieli być ewakuowani przez pogotowie.

Pasażerowie z pewnością na długo zapamiętają tę przejażdżkę w nowo otwartej kolejce linowej Disney Skyliner w Disneylandzie na Florydzie. W sobotę wieczorem doszło do wciąż niewyjaśnionej awarii, przez którą jedna z sekcji gondoli przestała działać – z pasażerami na pokładzie.

Jak informują świadkowie zdarzenia cytowani przez dziennik „The Independent”, gondole zatrzymały się gwałtownie około godziny 20.00. Disney World nie wyjaśnił jeszcze przyczyny problemów technicznych, jednak z relacji klientów parku rozrywki wynika, że doszło do kolizji kilku gondoli.

Czytaj także:  Disneyland pozwany za „podwójne standardy”. W tle wojna handlowa 

Tuż po wykryciu awarii pasażerowie zostali przez głośniki poinformowani o usterce i poproszeni o zachowanie spokoju. W każdym wagonie pod siedzeniami znajdowały się bagaże awaryjne z wodą pitną, notesami i światłem chemicznym. To, co miało być jednak tylko chwilową awarią, przerodziło się w kilkugodzinny koszmar dla klientów parku rozrywki.

Nic dziwnego, że ludzie, którzy utknęli w wysoko zawieszonych gondolach, byli przestraszeni sytuacją. Kolejka długo nie ruszała, a pasażerowie liczyli na pomoc z zewnątrz. Zgłaszali więc problem w mediach społecznościowych i dzwonili do pogotowia ratunkowego, które miało również zgłoszenia o atakach paniki. Funkcjonariusze po dwóch godzinach przystąpili do akcji ratunkowej i ewakuowali pasażerów z trzech gondoli.

Gondole ruszyły znów dopiero po 23.00, awaria trwała więc ponad trzy godziny. Od razu po wypuszczeniu wszystkich pasażerów cała kolejka linowa została jednak zamknięta do przeglądu i nie wiadomo, kiedy będzie ponownie otwarta dla zwiedzających.

Disney World jeszcze do niedzieli odmawiał komentarza w tej sprawie. W końcu rzeczniczka podała w rozmowie z „The Orlando Sentinel”, że firma prowadzi śledztwo w sprawie przyczyny tak długiego przestoju kolejki linowej, który był zupełnie „nieoczekiwany”.

Kolejka Disney Skyliner została otwarta zaledwie tydzień wcześniej – w niedzielę 29 września. Składa się z trzech niezależnych od siebie sekcji przewożących w sumie 300 wagonów. Można dzięki nimi szybciej przemieszczać się między różnymi częściami parku rozrywki, w tym Epcot, studiem Hollywood oraz trzema innymi działami wchodzącymi w skład Walt Disney World Resort.

Mogą Ci się również spodobać

Katmandu tańczy, by spadł deszcz

W Katmandu, stolicy Nepalu, trwa święto ku czci Indry, boga deszczu. Jedno z najbardziej ...

Portugalia: Nie chcemy kwarantanny i testów dla turystów

Portugalia zrobi wszystko, by nie wysyłać tego lata turystów na kwarantannę, ani nie żądać ...

Szef Thomasa Cooka broni swojej premii

Peter Fankhauser bronił przed komisją parlamentarną, badającą okoliczności upadku Thomasa Cooka, swojej premii, którą ...

Chińczycy chcą nadal inwestować w spółki Thomasa Cooka

Największy udziałowiec Thomasa Cooka, chińska firma turystyczna Fosun, zainteresowany jest przejęciem rosyjskiej spółki Intourist, ...

Gucia rezygnuje ze stanowiska prezesa POT

Kandydat ministra sportu i turystyki na prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Gucia zrezygnował z ...

Protest: Turystyka potrzebuje specjalnego programu pomocy

Nie zważając na zmienną pogodę, raz w deszczu, raz w słońcu, przez Warszawę przeszli ...