Amadeus: Blockchain zmieni turystykę

Pixabay

Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy dane z paszportu za pomocą aplikacji aktywowanej odciskiem palca, a do zbierania punktów w hotelu czy w samolocie służy jedna karta lojalnościowa – namawia Amadeus, prezentując nowy raport

To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogą w przyszłości ulec zmianie dzięki technologii blockchain (pl. łańcuch bloków), omówionej w raporcie „Wykorzystanie potencjału technologii blockchain w branży turystycznej”. W pracach nad nim uczestniczyły start-upy Civic i Loyyal.

W raporcie wskazano cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujące uproszczoną i bezpieczniejszą identyfikację pasażerów, lepsze śledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnościowe i uproszczone płatności między biurami podróży i liniami lotniczymi. Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa wymiana dóbr. Jak wyjaśniają eksperci Amadeusa, tak jak struktura internetu umożliwia niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych.

– Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii — mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć Amadeusa.

Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijające się firmy, pomoże im testować pomysły oraz — po pomyślnym zakończeniu projektów pilotażowych — szybciej wprowadzać je na rynek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Orbis hojny dla akcjonariuszy

Po 1,6 złotego na akcję – taką dywidendę wypłaci akcjonariuszom Orbis. W sumie przeznaczył ...

Wizz Air wprowadza automatyczną odprawę

Korzystający z tej usługi pasażerowie dostają karty pokładowe 50 godzin przed lotem. System odprawia ...

Moskwa sparaliżowana śniegiem

Intensywne opady śniegu sparaliżowały Moskwę. Na drogach są większe niż zwykle korki, a lotniska ...

Kanaryjska Odyseja Itaki zaczęła się w Gdańsku

Ma 135 metrów długości, 273 kabiny, dwie restauracje, basen, dyskotekę, salę kinowo-rozrywkową, sześć barów ...

System przypomni, by zadzwonić do turysty

W Niemczech ma powstać system wsparcia sprzedaży dla agentów. Program będzie im co rano ...

Klienci nie wychodzą z biur podróży

Trwa szczyt wyjazdów wakacyjnych. Nie zawsze jednak pokrywa się on z wysoką sprzedażą. W ...