Amadeus: Blockchain zmieni turystykę

Pixabay

Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy dane z paszportu za pomocą aplikacji aktywowanej odciskiem palca, a do zbierania punktów w hotelu czy w samolocie służy jedna karta lojalnościowa – namawia Amadeus, prezentując nowy raport

To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogą w przyszłości ulec zmianie dzięki technologii blockchain (pl. łańcuch bloków), omówionej w raporcie „Wykorzystanie potencjału technologii blockchain w branży turystycznej”. W pracach nad nim uczestniczyły start-upy Civic i Loyyal.

W raporcie wskazano cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujące uproszczoną i bezpieczniejszą identyfikację pasażerów, lepsze śledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnościowe i uproszczone płatności między biurami podróży i liniami lotniczymi. Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa wymiana dóbr. Jak wyjaśniają eksperci Amadeusa, tak jak struktura internetu umożliwia niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych.

– Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii — mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć Amadeusa.

Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijające się firmy, pomoże im testować pomysły oraz — po pomyślnym zakończeniu projektów pilotażowych — szybciej wprowadzać je na rynek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ferie 2017 – mniej stoków, więcej plaż

O 33 procent wzrosła sprzedaż zimowego wypoczynku w sieci agencyjnej Travelplanet. Przy czym na ...

TUI rośnie zgodnie z planem

O 7,2 procent wyższy obrót, zysk operacyjny większy o 26 procent, sprzedaż oferty letniej ...

Komisja Europejska karci Polskę za 180 dni

Komisja Europejska zarzuca dziesięciu krajom członkowskim Unii Europejskiej, w tym Polsce, łamanie praw konsumenckich ...

TUI wprowadza nową markę

TUI Tours to nowa marka Grupy TUI, w ramach której touroperator będzie organizować wycieczki ...

Dwa miliony turystów w Galerii Uffizi

W 2016 roku po raz pierwszy liczba zwiedzających Galerię Uffizi we Florencji przekroczyła 2 ...

Czy turyści wylądują na lotnisku Cristiana Ronalda?

Zaplanowana na środę uroczystość nazwania lotniska na Maderze imieniem piłkarza Cristiana Ronalda wywołała polemikę ...