EXPO w Dubaju o rok później. To już pewne

Mimo zmiany terminu wystawy organizatorzy zdecydowali, że zostawią nazwy i logotyp: EXPO 2020 Dubai. Fot. Adobe Stock

Zapadła wreszcie oficjalna decyzja – EXPO 2020 będzie przesunięte. Nowy termin wystawy to 1 października 2021 roku – 31 marca 2022 roku.

O tym, że EXPO 2020 nie odbędzie się w pierwotnym terminie było wiadomo już od dawna. Teraz jednak zapadła ostateczna decyzja, kiedy konkretnie się odbędzie.

Najpierw Dubaj, po konsultacjach w rządzie Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) oraz z uczestnikami wystawy, złożył na przełomie marca i kwietnia wniosek do Międzynarodowego Biura Wystaw Światowych w Paryżu o przełożenie wystawy EXPO 2020 w Dubaju na drugą połowę 2021 roku. Następnie Biuro Wystaw Światowych w Paryżu przychyliło się do rekomendacji rządu Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Komitetu Sterującego EXPO 2020 Dubaj, aby ze względu na pandemię koronawirusa przesunąć Wystawę Światową EXPO o rok.

W celu uprawomocnienia decyzji o przesunięciu EXPO potrzebne było finalnie głosowanie państw członkowskich Biura Wystaw Światowych. Wystawa miała być w pełni oficjalnie przesunięta, jeśli za zmianą terminu na późniejszy zagłosuje dwie trzecie państw członkowskich.

CZYTAJ TAKŻE: Perspektywy współpracy z branżą hotelarską w ZEA

I tak się stało. Głosowanie będące następstwem rekomendacji rządu ZEA oraz Komitetu Sterującego Wystawy Światowej EXPO 2020 Dubai trwało od 24 kwietnia. Wymaganą większość dwóch trzecich głosów państw członkowskich osiągnięto już na początku maja. Jednak oficjalnie głosowanie zakończyło się dopiero 29 maja.

W wystawie miało brać wiele polskich firm z różnych branż, zarówno tych wiodących, jak i mniejszych, ale dobrze rokujących oferujących globalne rozwiązania. Specjalne programy (m.in. Program Partnerski) przygotowała dla nich Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

ZOBACZ TEŻ: Dubaj zadowolony z wyników turystyki, czeka na Expo

– Ostatnie tygodnie wykorzystujemy na intensywną pracę nad dostosowaniem założeń udziału Polski w EXPO 2020 Dubaj do aktualnej sytuacji, biorąc pod uwagę gospodarcze i społeczne skutki pandemii COVID-19. Dodatkowy rok postrzegamy jako szansę na rozbudowanie i uatrakcyjnienie naszej oferty dla przedsiębiorców. Stawiamy przed sobą wyzwanie, by przekonać ich, że udział Polski w EXPO 2020 w Dubaju to dla nich nie tylko atrakcyjny kontekst promocyjny, ale również szansa na wymierne korzyści biznesowemówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Wszystkie nowe założenia mają znaleźć odzwierciedlenie w nowej, zaktualizowanej koncepcji programowej, która trafi pod obrady rządu.

– Analizujemy doniesienia epidemiologiczne ZEA, nowe zalecenia organizatora, np. w kontekście przygotowania ekspozycji, a także nowe oczekiwania, wątpliwości i plany polskich przedsiębiorców, postrzegających Bliski Wschód jako rynek dla swojego biznesu – podkreśla Malinowski.

Mogą Ci się również spodobać

DEBATA. Rynek turystyki wyjazdowej w warunkach bezwzględnej konkurencji

Ostrożne planowanie programów, dbanie o minimalne choćby marże, zapewnienie sobie współpracy z wiarygodnymi przewoźnikami ...

W biurach podróży – wakacje pod choinkę

Do ostatniej chwili przed świętami Bożego Narodzenia turyści nie wychodzili z biur podróży. W ...

Chorwacja: Przewodnik tylko z właściwą temperaturą

Przewodnik i pilot mogą przystąpić do pracy tylko, jeśli ich temperatura nie przekroczy 37,2 ...

Lux Express wyjeżdża z Polski

Estoński przewoźnik autokarowy Lux Express wycofuje się z rynku polskiego. Zamyka od 1 kwietnia ...

Rosja dopłaci do pobytów zagranicznych turystów

Rosyjscy organizatorzy turystyki przyjazdowej mogą dostać 1,2 tysiąca rubli dopłaty do każdego zagranicznego turysty. ...

Bhutan zamknięty dla turystów

Władze Bhutanu poinformowały o pierwszym w tym kraju przypadku koronawirusa. Chory to 76-letni obywatel ...