Badanie zamówił w Google’u niemiecki magazyn branżowy „FVW”. Objęło ono nie tylko Niemcy, lecz także Szwajcarię i Austrię. Pokazało, że tamtejsi turyści coraz bardziej interesują się wyjazdami do krajów arabskich i południowej Afryki. W przypadku Egiptu w 2017 roku liczba wyszukań wzrosła o 70,2 procent (porównując rok do roku). Wśród krajów europejskich zwycięzcą była Grecja, którą wyszukiwano o 21,8 procent częściej niż rok wcześniej.

Jeśli jednak wziąć pod uwagę rozkład zainteresowania poszczególnymi kierunkami, okazuje się, że najwięcej turystów szuka wakacji w samych Niemczech. Przy założeniu, że dla tego ostatniego kraju wskaźnik wynosi 100, to dla Włoch jest to 20,6, dla Austrii 20,4, dla Hiszpanii 14,9, a dla Szwajcarii 11,9. Na szóstym miejscu znalazła się Francja (7,31), dalej Holandia (6,27), Stany Zjednoczone (5,98) i Turcja (5,76), a pierwszą dziesiątkę zamyka Grecja (5,54). Polska znalazła się na 15 miejscu z wynikiem 2,2.

W badaniu wzięto pod uwagę wyszukiwania generyczne w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria), które składały się z zapytania o ofertę turystyczną i kierunek. Analizie poddano zapytania z komputerów i urządzeń mobilnych. Wyniki objęły poszukiwania hotelu, imprezy zorganizowanej, wypadów do miast, krótkich wycieczek, rejsów, kempingów, wynajmu samochodów, przelotów, połączeń autobusowych i kolejowych.