Kuoni opublikowało kolejną edycję wydawanego co roku raportu „Worldwide Trends Report 2018″ – informuje portal branżowy Travel Weekly. Z publikacji wynika, że coraz więcej turystów gubi się w gąszczu dostępnych w sieci danych na temat wakacyjnych miejsc. Badanie pokazało, że przed skorzystaniem z pomocy profesjonalisty podróżni spędzają ponad godzinę na samodzielnym szukaniu ofert. 79 procent osób, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Censuswide na zlecenie touroperatora w styczniu tego roku, czuje się przytłoczonych forami, opiniami i cenami. Kuoni podaje, że prawie dwie trzecie pytanych chce mieć zaś pewność, że osoba, u której rezerwują wyjazd, faktycznie była w danym miejscu.

Touroperator wylicza, że dzięki powracającej modzie na profesjonalne doradztwo turystyczne mogło utrzymać ponad 50 salonów sprzedaży i dać pracę ponad 300 ludziom w Wielkiej Brytanii.

– Wakacje to poważna inwestycja, a związana z nimi ekscytacja pojawia się już na etapie planowania – mówi Derek Jones, dyrektor zarządzający Kuoni. Opisuje, że wielu ludzi czuje się zagubionych po przeczytaniu wykluczających się opinii innych podróżnych. W efekcie poszukiwanie wyjazdu staje się problemem a nie przyjemnością. – Mimo zaawansowanej technologii rośnie zapotrzebowanie na rzetelną wiedzę – uważa Jones i przypomina, że w turystyce kontakt z drugim człowiekiem jest ważny zarówno przy planowaniu wycieczki, jak i na późniejszych jej etapach.