Niemcy kupują więcej i szybciej

AFP

90,9 miliarda euro wydali Niemcy na podróże w 2017 roku – szacuje DRV. Perspektywy na ten rok już napawają branżę turystyczną optymizmem

W 2017 roku Niemcy wydali na podróże o 8,2 procent więcej niż rok wcześniej – wynika z analizy przeprowadzonej przez GfK dla Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband – DRV). Koszt samych wycieczek sięgnął 64,7 miliarda euro. 26,2 miliarda euro pochłonęły zaś wydatki w miejscu wypoczynku.

Ponad połowa ze wspomnianych 65 miliardów euro (33,7 miliarda) przypadła na podróże zorganizowane. Badacze zaliczyli do tej grupy zarówno typowe imprezy turystyczne jak i te składane z pojedynczych elementów z oferty touroperatorów. Obrót tych ostatnich wyniósł w zeszłym roku 31,2 miliarda euro. Był więc o 8 procent wyższy niż rok wcześniej i przełożył się na 52,1-procentowy udział w wydatkach turystycznych Niemców.

– Wyraźnie widać, że w niepewnych czasach niemieccy podróżni stawiają na pewność, jaką dają wycieczki zorganizowane – podsumowuje Norbert Fiebig, prezes DRV. 36,8 procent puli, czyli 23,8 miliarda euro, wydawane jest bezpośrednio w hotelach, liniach lotniczych, na kolei i w wypożyczalniach samochodów. Przy czym dwie trzecie tej sumy trafia do hotelarzy. 11,1 procent (7,2 miliarda euro) idzie zaś do portali specjalizujących się w sprzedaży konkretnych usług turystycznych (na przykład przelotów czy zakwaterowania). W ostatnich trzech latach to ten segment turystyki notuje też najszybszy wzrost, sięgający 10,4 procent rocznie.

Z badania wynika ponadto, że rośnie udział rezerwacji składanych przez internet. W 2017 roku wyniósł on 40 procent, rok wcześniej było to 35,5 procent. Wciąż jednak 60 procent z 65 miliardów euro wydawanych na wyjazdy przed ich rozpoczęciem przechodzi przez tradycyjnych sprzedawców, zwłaszcza z biur agencyjnych (29 procent). Ich udział jest jednak o 3,5 punktu procentowego niższy niż jeszcze trzy lata temu.

Porównując rok do roku, agencyjny obrót za rezerwacje wyjazdów wypoczynkowych wzrósł o 5 procent, a w grupie podróży służbowych – o 4 procent. Łącznie biura sprzedały oferty za 26,4 miliarda euro (rok wcześniej – za 25,2 miliarda euro). Oznacza to, że średni przychód na agencję był o 5 procent wyższy niż rok wcześniej. Także liczba rezerwacji na tegoroczny sezon letni wzrosła o 18 procent.

– Jak dotąd zarezerwowano więcej podróży niż w zeszłym roku, co więcej, zakupy były robione wcześniej niż zazwyczaj – podkreśla Fiebig. Jak opisuje, najgorętszym okresem były pierwsze tygodnie 2018 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hotelarze: Nad Bałtykiem zapowiada się dobry sezon

Zapowiada się kolejny bardzo dobry sezon – mówią hotelarze nad morzem. Zaczął się wcześnie, ...

Ruszają loty z Moskwy do Kairu

Aeroflot i Egyptair uruchomiły rezerwacje biletów na loty z Moskwy do Kairu. Przez kilka ...

Co po Adrii? Słoweński rząd zastanawia się nad nową linią

Po tym jak narodowy przewoźnik Słowenii, Adria Airways, zgłosiła swoje bankructwo w sądzie, rząd ...

Antalya lepiej zadba o gości

Władze Antalyi chcą, aby turyści byli bardziej zadowoleni z pobytu w regionie niż dotychczas. ...

Wakacje.pl przejmują Wakacyjny Świat

Wakacje.pl, należące do holdingu Wirtualna Polska, za 6,4 miliona złotych kupiły spółkę Travel Network ...

Pokoje dla turystów pod nadzorem

Wynajmujący mieszkania turystom będą rejestrowani i kontrolowani. Rząd chce walczyć z szarą strefą w ...