Niemcy kupują więcej i szybciej

AFP

90,9 miliarda euro wydali Niemcy na podróże w 2017 roku – szacuje DRV. Perspektywy na ten rok już napawają branżę turystyczną optymizmem

W 2017 roku Niemcy wydali na podróże o 8,2 procent więcej niż rok wcześniej – wynika z analizy przeprowadzonej przez GfK dla Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband – DRV). Koszt samych wycieczek sięgnął 64,7 miliarda euro. 26,2 miliarda euro pochłonęły zaś wydatki w miejscu wypoczynku.

Ponad połowa ze wspomnianych 65 miliardów euro (33,7 miliarda) przypadła na podróże zorganizowane. Badacze zaliczyli do tej grupy zarówno typowe imprezy turystyczne jak i te składane z pojedynczych elementów z oferty touroperatorów. Obrót tych ostatnich wyniósł w zeszłym roku 31,2 miliarda euro. Był więc o 8 procent wyższy niż rok wcześniej i przełożył się na 52,1-procentowy udział w wydatkach turystycznych Niemców.

– Wyraźnie widać, że w niepewnych czasach niemieccy podróżni stawiają na pewność, jaką dają wycieczki zorganizowane – podsumowuje Norbert Fiebig, prezes DRV. 36,8 procent puli, czyli 23,8 miliarda euro, wydawane jest bezpośrednio w hotelach, liniach lotniczych, na kolei i w wypożyczalniach samochodów. Przy czym dwie trzecie tej sumy trafia do hotelarzy. 11,1 procent (7,2 miliarda euro) idzie zaś do portali specjalizujących się w sprzedaży konkretnych usług turystycznych (na przykład przelotów czy zakwaterowania). W ostatnich trzech latach to ten segment turystyki notuje też najszybszy wzrost, sięgający 10,4 procent rocznie.

Z badania wynika ponadto, że rośnie udział rezerwacji składanych przez internet. W 2017 roku wyniósł on 40 procent, rok wcześniej było to 35,5 procent. Wciąż jednak 60 procent z 65 miliardów euro wydawanych na wyjazdy przed ich rozpoczęciem przechodzi przez tradycyjnych sprzedawców, zwłaszcza z biur agencyjnych (29 procent). Ich udział jest jednak o 3,5 punktu procentowego niższy niż jeszcze trzy lata temu.

Porównując rok do roku, agencyjny obrót za rezerwacje wyjazdów wypoczynkowych wzrósł o 5 procent, a w grupie podróży służbowych – o 4 procent. Łącznie biura sprzedały oferty za 26,4 miliarda euro (rok wcześniej – za 25,2 miliarda euro). Oznacza to, że średni przychód na agencję był o 5 procent wyższy niż rok wcześniej. Także liczba rezerwacji na tegoroczny sezon letni wzrosła o 18 procent.

– Jak dotąd zarezerwowano więcej podróży niż w zeszłym roku, co więcej, zakupy były robione wcześniej niż zazwyczaj – podkreśla Fiebig. Jak opisuje, najgorętszym okresem były pierwsze tygodnie 2018 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy agenci: Nie stać nas na nowe technologie

49,3 procent niemieckich agentów turystycznych brakuje środków na cyfryzację, a 66 procent nie ma ...

Booking.com wie, jaka będzie turystyka za rok

Jeszcze więcej technologii i chęci do podróżowania oraz powroty do miejsc znanych z dzieciństwa ...

Hotel Number One prawie gotowy

Budowa położonego na gdańskiej Wyspie Spichrzów hotelu Number One dobiega końca. Właściciele obiektu czekają ...

Zakupowe szaleństwo w Dubaju

Prawie 3 miliony turystów odwiedza Zjednoczone Emiraty Arabskie w czasie styczniowego Festiwalu Zakupów. Od ...

Orbis żegna Mercure’y z Jeleniej Góry i Karpacza

Orbis podpisał przedwstępną umowę sprzedaży dwóch obiektów – Mercure Jelenia Góra i Mercure Karpacz ...

10-minutowe lekcje dla agentów turystycznych

Niemiecka sieć agentów turystycznych TVG stworzyła dla swoich członków platformę internetową, na której pokazuje ...