Zasmakuj w podróży - lato w Małopolsce pod znakiem wędrówek kulinarnych

„Małopolska - zasmakuj w podróży” to hasło letniej kampanii informacyjno-promocyjnej Województwa Małopolskiego, której celem jest popularyzowanie tradycji kulinarnych i aktualnej oferty gastronomicznej regionu.

Publikacja: 28.04.2023 12:22

Zasmakuj w podróży - lato w Małopolsce pod znakiem wędrówek kulinarnych

Foto: Województwo Małopolskie

Po pozytywnym odbiorze kampanii „Małopolska w rytmie eko” i „Małopolska - naturalnie” promujących ekoturystykę i niespieszne, uważne odkrywanie regionu, przyszła pora na promocję turystyki kulinarnej - pisze w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych połączone ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca, zaś turysta kulinarny to osoba ciekawa świata, której nie zadowala samo zwiedzanie. Turystyka kulinarna jest w pewnym sensie częścią ekoturystyki, kolejnym stopniem wtajemniczenia - czytamy.

Właśnie do takiej formy podróżowania przez cały letni sezon turystyczny zachęcać będzie kampania informacyjno-promocyjna Województwa Małopolskiego „Małopolska - zasmakuj w podróży”.

Czytaj więcej

Mazowsze zaprasza na majówkę. „Zabraknie tylko nudy”

- Turyści coraz częściej podróżują nie tylko, by podziwiać przepiękne widoki i zabytki, aktywnie wypoczywać, ale także by doświadczać nowych smaków, aromatów i poszukiwać kulinarnych inspiracji. Podczas tegorocznej kampanii „Małopolska - zasmakuj w podróży” będziemy starali się udowodnić, że nie tylko eskapady w najdalsze zakątki świata dostarczają nowych wrażeń smakowych i poznawczych, ale także te bliższe wyprawy potrafią zaskoczyć i zaintrygować - mówi Iwona Gibas z zarządu Województwa Małopolskiego, cytowana w komunikacie.

- Małopolska ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o produkty regionalne, wielowiekowe tradycje kulinarne, rolnictwo ekologiczne i ofertę gastronomiczną. Mimo że większość osób, zapytana o kulinarny symbol Małopolski, w pierwszej kolejności wymienia krakowski obwarzanek i oscypek, gwarantuję, że tutejsza kuchnia ma do zaoferowania wiele niezwykłych smaków, specjały poszczególnych subregionów są różnorodne i związane z bardzo odmiennymi tradycjami. A to wszystko w związku wielokulturowością i burzliwą historią regionu - dodaje.

Na stronie internetowej visitmalopolska.pl, profilu Odkryj Małopolskę na Facebooku i w innych kanałach informacyjnych Województwa Małopolskiego publikowane będą artykuły na temat tradycji kulinarnych różnych zakątków Małopolski, wywiady z producentami regionalnych specjałów i strażnikami regionalnych tradycji, przepisy i wskazówki, gdzie znaleźć najsmaczniejsze produkty.

Po pozytywnym odbiorze kampanii „Małopolska w rytmie eko” i „Małopolska - naturalnie” promujących ekoturystykę i niespieszne, uważne odkrywanie regionu, przyszła pora na promocję turystyki kulinarnej - pisze w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych połączone ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca, zaś turysta kulinarny to osoba ciekawa świata, której nie zadowala samo zwiedzanie. Turystyka kulinarna jest w pewnym sensie częścią ekoturystyki, kolejnym stopniem wtajemniczenia - czytamy.

Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?