Kampanie informacyjne ostrzegające przed oszustwami w branży turystycznej zazwyczaj skierowane są do klientów końcowych, którzy skuszeni nieprawdopodobnie niskimi cenami usług dają się nabrać nieuczciwym sprzedawcom. Wskutek tego tracą nie tylko pieniądze, ale i urlop.
Tym razem firma Profit zajmująca się przeciwdziałaniem oszustwom w branży turystycznej zainicjowała kampanię mailingową skierowana do agentów turystycznych. Projekt realizowany jest we współpracy z londyńską policją. Autorzy podkreślają, że również przedsiębiorcy powinni mieć się na baczności, decydując się na sprzedaż ofert poszczególnych usługodawców.
Zobacz też: "Stop oszustwom agentów turystycznych".
Sprawdzanie partnerów to sposób na zidentyfikowanie ryzyka, ale też ochrona przed przestępstwami gospodarczymi i cybernetycznymi. „Nieważne, jak dobry jest twój system, jeśli dostawca cię oszuka lub jeśli z powodu słabości własnych rozwiązań informatycznych umożliwi obejście twoich zabezpieczeń, poniesiesz stratę" - ostrzegają autorzy kampanii.
Firma podkreśla, że dostawcy powinni spełniać normy bezpieczeństwa określone przez agenta. W kampanii specjaliści przypominają też o innych niebezpieczeństwach związanych ze współpracą z producentami usług turystycznych. Warto sprawdzić, czy z firmą nie są związane wcześniejsze wypadki ogłoszenia niewypłacalności i czy spełnia ona wszystkie przepisy regulujące działalność. Należy też zainteresować się jej sytuacją finansową i potwierdzić tożsamość szefów.