Portale z biletami lotniczymi zyskują klientów

W pierwszym kwartale 2014 roku, w porównaniu z ubiegłym rokiem, o 15 procent zwiększyło się zainteresowanie stronami internetowymi, oferującymi bilety lotnicze. Najwięcej zyskały Ryanair i Esky.pl

Publikacja: 24.08.2014 12:38

Portale z biletami lotniczymi zyskują klientów

Foto: materiały prasowe

Tak wynika z badania Megapanel przeprowadzonego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu..

W analizie uwzględniono wyszukiwarki połączeń lotniczych, tj. Esky.pl, Skyscanner.pl, Fly4free.pl i Biletylotnicze.pl, oraz strony dwóch największych tanich przewoźników - Wizz Aira i Ryanaira.

Okazało się, że liczba użytkowników stron www z rezerwacją biletów lotniczych oraz stron przewoźników w pierwszym kwartale 2014 roku zwiększyła się o 15 procent. W 2013 roku odwiedzało je średnio 990 tys. internautów miesięcznie, a w tym samym okresie 2014 roku było to już 1,15 mln ludzi.

Najczęściej odwiedzaną wyszukiwarką biletów lotniczych było Esky.pl, z której w kwietniu 2014 roku skorzystało 408 tys. internautów - wynika z badań Gemiusa. Ponad połowę mniej użytkowników mają strony: Fly4free.pl (202 tys.) i Skyscanner.pl (172 tys.). Biletylotnicze.pl, portal, który od stycznia 2011 roku należy do Esky.pl, odwiedziło 119 tys. ludzi poszukujących połączeń lotniczych. W okresie od stycznia do kwietnia liczba użytkowników Biletylotnicze.pl wzrosła o ponad połowę (z 67 tys. do 119 tys.).

– Polacy już wiedzą, że samodzielne organizowanie wakacji nie jest trudne i daje dużo większe możliwości niż skorzystanie z oferty biura podróży — mówi Łukasz Neska, analityk Esky.pl. - Serwisy takie jak nasz, pozwalają wyszukać wszystkie połączenia lotnicze na danej trasie, porównać i wybrać, które jest najkorzystniejsze pod względem ceny, godziny wylotu i liczby przesiadek.

— Można wyszukiwać w przedziale plus, minus trzech dni od daty interesującej wyszukującego. W wypadku wczasów europejskich samodzielne ich organizowanie może dać korzyść w postaci mniejszego kosztu niższy niż w wypadku skorzystania z gotowego pakietu. Tani przewoźnicy nie latają wyłącznie do największych skupisk emigracji, ale oferują również wakacyjne kierunki, jak na przykład Gruzja, przyciągająca kurortami takimi jak Batumi — mówi Neska. Jego zdaniem popularność eSky.pl wynika również z tego, że poza możliwością kupienia biletu lotniczego, można na tym portalu zarezerwować też miejsca w hotelu, a więc w jednym miejscu zorganizować cały wyjazd.

Największych niskokosztowych przewoźników w Polsce, tj. Ryanaira i Wizz Aira, odwiedzało średnio miesięcznie odpowiednio 400 i 350 tys. internautów — wynika z badań Gemiusa. W porównaniu z ubiegłym rokiem można zaobserwować większą popularność strony internetowej Ryanaira i nieco mniejszą Wizzaira. Przy tym to klienci Ryanaira częściej korzystają z wyszukiwarek tanich połączeń lotniczych (większa część użytkowników strony Ryanair.com).

– Taka sytuacja może być efektem wieloletniej strategii Ryanaira, który od lat stara się przyciągać konsumentów najniższymi cenami – uważa Maciej Milewski, doradca biznesowy firmy Gemius. – Z kolei Wizzair, pozycjonując się raczej jako linia oferująca wysoki stosunek jakości do ceny, może mieć nieco większą bazę lojalnych klientów rezerwujących bilety bezpośrednio na stronie i rzadziej szukających tańszej alternatywy – dodaje. Jego zdaniem generalny wzrost zainteresowania przelotami zagranicznymi jest odzwierciedleniem lepszej koniunktury na rynku usług turystycznych.

– Na wyjazd zagraniczny może pozwolić sobie większe grono Polaków, jednak w kontekście wyboru oferty ta grupa klientów będzie przede wszystkim poszukiwała najtańszych ofert. Skorzystają na tym przewoźnicy, którzy oferują najniższe ceny na rynku oraz portale, które pomagają klientom znaleźć najniższą cenę biletu – podsumowuje Milewski.

Tak wynika z badania Megapanel przeprowadzonego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu..

W analizie uwzględniono wyszukiwarki połączeń lotniczych, tj. Esky.pl, Skyscanner.pl, Fly4free.pl i Biletylotnicze.pl, oraz strony dwóch największych tanich przewoźników - Wizz Aira i Ryanaira.

Pozostało 91% artykułu
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej