Brytyjska branża lotnicza przeciw pijanym pasażerom

„O jeden za dużo" - to nowa kampania brytyjskiej branży turystyczno-lotniczej, która ma uświadomić pasażerom zagrożenia płynące z podróżowania pod wpływem alkoholu

Publikacja: 01.08.2018 08:39

Brytyjska branża lotnicza przeciw pijanym pasażerom

Brytyjskie Forum Sprzedawców Usług Turystycznych (UK Travel Retail Forum, UKTRF), Stowarzyszenie Portów Lotniczych (Airports Operators Association), Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) i Brytyjscy Przewoźnicy (Airlines UK) połączyli  siły i zorganizowali kampanię społeczną o nazwie „O jeden za dużo". Chodzi im o uświadomienie pasażerom zagrożeń związanych z podróżowaniem po alkoholu i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania.

Kampania rozpoczęła się 27 lipca, czyli w dniu, który brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego określił jako najbardziej zatłoczony na tamtejszych lotniskach. Tylko w ten jeden piątek z portów na Wyspach miało wystartować 8841 rejsów.

Czytaj też: "Rosja surowo ukarze za lotnicze chuligaństwo".

Wśród niedogodności, jakie mogą spotkać pijanych pasażerów autorzy kampanii wymieniają odmowę przyjęcia na pokład, poniesienie kosztów i kar włącznie z pozbawieniem wolności do dwóch lat, za konieczność zmiany trasy lotu, żeby wysadzić niezdyscyplinowanego pasażera i zakaz podróżowania samolotem.

Kampania jest prowadzona na Facebooku, Instagramie i na 10 lotniskach w Wielkiej Brytanii.

- Podróż samolotem pod wpływem alkoholu to przestępstwo - mówi prezes UKTRF Francois Bourienne. A wiceprezes IATA na Europę Rafael Schvartzman dodaje, że nieodpowiednie zachowanie na pokładzie samolotu jest jednym z trzech największych problemów, z jakimi muszą borykać się załogi.

Brytyjskie Forum Sprzedawców Usług Turystycznych (UK Travel Retail Forum, UKTRF), Stowarzyszenie Portów Lotniczych (Airports Operators Association), Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) i Brytyjscy Przewoźnicy (Airlines UK) połączyli  siły i zorganizowali kampanię społeczną o nazwie „O jeden za dużo". Chodzi im o uświadomienie pasażerom zagrożeń związanych z podróżowaniem po alkoholu i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania.

Kampania rozpoczęła się 27 lipca, czyli w dniu, który brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego określił jako najbardziej zatłoczony na tamtejszych lotniskach. Tylko w ten jeden piątek z portów na Wyspach miało wystartować 8841 rejsów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży