Brytyjska branża lotnicza przeciw pijanym pasażerom

„O jeden za dużo" - to nowa kampania brytyjskiej branży turystyczno-lotniczej, która ma uświadomić pasażerom zagrożenia płynące z podróżowania pod wpływem alkoholu

Publikacja: 01.08.2018 08:39

Brytyjska branża lotnicza przeciw pijanym pasażerom

Brytyjskie Forum Sprzedawców Usług Turystycznych (UK Travel Retail Forum, UKTRF), Stowarzyszenie Portów Lotniczych (Airports Operators Association), Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) i Brytyjscy Przewoźnicy (Airlines UK) połączyli  siły i zorganizowali kampanię społeczną o nazwie „O jeden za dużo". Chodzi im o uświadomienie pasażerom zagrożeń związanych z podróżowaniem po alkoholu i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania.

Kampania rozpoczęła się 27 lipca, czyli w dniu, który brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego określił jako najbardziej zatłoczony na tamtejszych lotniskach. Tylko w ten jeden piątek z portów na Wyspach miało wystartować 8841 rejsów.

Czytaj też: "Rosja surowo ukarze za lotnicze chuligaństwo".

Wśród niedogodności, jakie mogą spotkać pijanych pasażerów autorzy kampanii wymieniają odmowę przyjęcia na pokład, poniesienie kosztów i kar włącznie z pozbawieniem wolności do dwóch lat, za konieczność zmiany trasy lotu, żeby wysadzić niezdyscyplinowanego pasażera i zakaz podróżowania samolotem.

Kampania jest prowadzona na Facebooku, Instagramie i na 10 lotniskach w Wielkiej Brytanii.

- Podróż samolotem pod wpływem alkoholu to przestępstwo - mówi prezes UKTRF Francois Bourienne. A wiceprezes IATA na Europę Rafael Schvartzman dodaje, że nieodpowiednie zachowanie na pokładzie samolotu jest jednym z trzech największych problemów, z jakimi muszą borykać się załogi.

Brytyjskie Forum Sprzedawców Usług Turystycznych (UK Travel Retail Forum, UKTRF), Stowarzyszenie Portów Lotniczych (Airports Operators Association), Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) i Brytyjscy Przewoźnicy (Airlines UK) połączyli  siły i zorganizowali kampanię społeczną o nazwie „O jeden za dużo". Chodzi im o uświadomienie pasażerom zagrożeń związanych z podróżowaniem po alkoholu i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania.

Kampania rozpoczęła się 27 lipca, czyli w dniu, który brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego określił jako najbardziej zatłoczony na tamtejszych lotniskach. Tylko w ten jeden piątek z portów na Wyspach miało wystartować 8841 rejsów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki