Kreskówka wyjaśni nową ustawę

Niemiecki Związek Turystyczny stworzył kreskówkę, w której wyjaśnia turystom, jakie zmiany niesie ze sobą nowa ustawa. Biura mogą materiał pokazywać na swoich stronach klientom

Publikacja: 22.06.2018 08:11

Kreskówka wyjaśni nową ustawę

Foto: Materiały promocyjne

Dwie i pół minuty trwa animowany film, w którym Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher ReiseVerband, DRV), tłumaczy podróżnym, jakie zmiany przyniesie nowa ustawa o usługach turystycznych. Przypomnijmy, że od 1 lipca tego roku w całej Unii Europejskiej będą obowiązywać ujednolicone przepisy dotyczące imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.

Bohaterami animacji jest dwóch klientów, którzy planują wakacyjny wyjazd. Lektor wyjaśnia, że nowe przepisy wprowadzają pięć podstawowych zmian. Klienci biur podróży będą dokładnie poinformowani o rodzaju wyjazdu, zakresie świadczeń i odpowiedzialności organizatora, a także, że do dwóch lat (w polskiej ustawie do trzech) wydłuża się czas na złożenie reklamacji. Dowiedzą się również o nowych zasadach podnoszenia i obniżania ceny wycieczki już po jej zakupie.



Autorzy filmu podkreślają, że klient najlepiej chroniony jest, kiedy kupi wyjazd u profesjonalnego agenta turystycznego. Jeśli zarezerwuje wszystkie elementy wycieczki oddzielnie, a dojdzie do nieprzewidzianych zdarzeń (na przykład wybuch wulkanu), będzie musiał poradzić sobie sam.

DRV zachęca agentów i touroperatorów do zamieszczania filmu w mediach społecznościowych i innych kanałach komunikacji z klientem.

Dwie i pół minuty trwa animowany film, w którym Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher ReiseVerband, DRV), tłumaczy podróżnym, jakie zmiany przyniesie nowa ustawa o usługach turystycznych. Przypomnijmy, że od 1 lipca tego roku w całej Unii Europejskiej będą obowiązywać ujednolicone przepisy dotyczące imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.

Bohaterami animacji jest dwóch klientów, którzy planują wakacyjny wyjazd. Lektor wyjaśnia, że nowe przepisy wprowadzają pięć podstawowych zmian. Klienci biur podróży będą dokładnie poinformowani o rodzaju wyjazdu, zakresie świadczeń i odpowiedzialności organizatora, a także, że do dwóch lat (w polskiej ustawie do trzech) wydłuża się czas na złożenie reklamacji. Dowiedzą się również o nowych zasadach podnoszenia i obniżania ceny wycieczki już po jej zakupie.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive