Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes Grupy Emirates, podpisał umowę z prezesem firmy Boeing Commercial Airplanes Kevinem McAllisterem podczas pierwszego dnia wystawy Dubai Airshow 2017.
– Dostawy w ramach dzisiejszego zamówienia Emirates rozpoczną się w 2022 roku i będą kontynuowane jeszcze w latach 30. Część z nich zastąpi starsze maszyny, dzięki czemu utrzymamy młodą i wydajną flotę, a inne umożliwią dalszy rozwój naszej oferty kierunków. Boeing 787 stanowi znakomite uzupełnienie boeingów 777 i airbusów A380, zapewniając nam większą elastyczność przy obsłudze różnych kierunków w miarę rozszerzania naszej globalnej siatki połączeń – mówi cytowany w komunikacie prasowym Al Maktoum. – Strategia Emirates zawsze polegała na inwestowaniu w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, a dzisiejsze zamówienia to potwierdzają. Świadczą one ponadto o naszej wierze w przyszłość lotnictwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie – dodaje.
– Bardzo nas cieszy, że linie Emirates postawiły oprzeć przyszły rozwój swojej floty i działalności na samolotach Boeing 787-10 Dreamliner. To samolot, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności operacyjnej w lotnictwie komercyjnym, gdy wejdzie do służby w przyszłym roku. Wybór dreamlinera przez Emirates stanowi kolejny etap naszej wieloletniej współpracy i pozwoli na utrzymanie wielu miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Kevin McAllister, prezes Boeing Commercial Airplanes.
Obecnie linie Emirates oceniają silniki dostępne w zamówieniu.
Umowa przewiduje możliwość konwersji samolotów do modelu 787-9, dając liniom Emirates większą swobodę dostosowania ich do przyszłych potrzeb związanych z rozwojem floty i siatki połączeń. Dreamlinery Emirates zostaną dostarczone w konfiguracjach dwu- i trzyklasowych. W zależności od wersji będą mogły przewieźć maksymalnie od 240 do 330 pasażerów. Dostawy zostaną podzielone na kilka etapów i rozpoczną się w 2022 roku.