Do przygotowania i prowadzenia Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych zobowiązuje TFG działająca od 1 lipca ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Wcześniej ewidencję pod nazwą Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadziło Ministerstwo Sportu i Turystyki. Zdarzały się w niej jednak błędy, a rejestr nie był należycie szybko aktualizowany. Teraz ma się to zmienić.
- Wszystkie dane w naszej ewidencji aktualizowane są na bieżąco. To znaczy, że pojawiają się one od razu po wpisaniu do jednego z rejestrów prowadzonych przez marszałków województw – zapewnia dyrektor Biura Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego Renata Mentlewicz.
Poprzednia ewidencja zamieszczona była pod adresem turystyka.gov.pl. Tam też znajdują się jeszcze archiwalne wpisy. Nowa ewidencja jest natomiast prowadzona pod adresem ewidencja.ufg.pl (można do niej przejść również przez turystyka.gov.pl)
Żeby wyszukać interesujące użytkownika informacje wystarczy wpisać przynajmniej jedną informację na temat sprawdzanego podmiotu, na przykład jego nazwę, NIP lub numer ewidencyjny.
Z ewidencji można się dowiedzieć o każdej zarejestrowanej tam firmie (jest ich teraz 4600) takich informacji, jak adres i nazwa, NIP, numer ewidencyjny, data wpisu do ewidencji, forma prawna pod jaką działa, a także gdzie, na jaką sumę i do kiedy ma wykupione zabezpieczenie finansowe (gwarancję ubezpieczeniową lub bankową). Nowością jest możliwość odsłuchania danych. Zniknęła natomiast obecna w starej ewidencji rubryka z nazwiskami osób uprawnionych do kierowania danym przedsiębiorstwem.