Wśród brytyjskich turystów gwałtownie wzrosły notowania Bydgoszczy. O co chodzi?

Bydgoszcz znalazła się na czwartym miejscu w rankingu najmodniejszych kierunków wśród Brytyjczyków. Liczba wyszukań połączeń lotniczych skoczyła o ponad 300 procent - wynika z analizy serwisu Skyscanner.

Publikacja: 12.01.2024 02:16

W roku 2020 Bydgoszcz nosiła tytuł najlepszej destynacji europejskiej. To na pewno przyczyniło się d

W roku 2020 Bydgoszcz nosiła tytuł najlepszej destynacji europejskiej. To na pewno przyczyniło się do wypromowania miasta

Foto: visitBydgoszcz.pl

Skyscanner sprawdził, jakie trendy będzie można zaobserwować w tym roku w turystyce. W oparciu o własne dane dotyczące wyszukań w serwisie, ale też badania dotyczące zachowań konsumentów i komentarze ekspertów stworzył raport „Trendy w podróżach - nowa definicja wartości poprzez doświadczenie w 2024 roku”.

Czytaj więcej

Portugalia: Nie bądź turystą, bądź futurystą

Pierwsza konkluzja jest taka, że dla brytyjskich turystów nadal najważniejszym czynnikiem determinującym wybór pozostaje stosunek jakości do ceny. W pierwszej kolejności pod uwagę brane są koszty noclegu w hotelu (25 procent) i przelotu (22 procent). Jakich kierunków szukają zatem Brytyjczycy? Największy wzrost rok do roku w liczbie zapytań zanotowało Vigo w Hiszpanii, druga pozycja należy do Lipska (+545 procent), trzecia do Rimini (+362 procent), czwarta do Bydgoszczy (+313 procent), a piąta do japońskiego Saporo (+276 procent). W pierwszej dziesiątce znalazły się również japońska Osaka, Nantes we Francji, Chaing Mai w Tajlandii, duńskie Billund i Tokio.

Co czwarty Brytyjczyk gotów wydać na podróż więcej

Raport ujawnia, że 41 procent podróżnych z Wielkiej Brytanii zamierza w tym roku utrzymać budżet na tym samym poziomie, ale ponad jedna czwarta (27 procent) planuje wydać na wyjazd więcej niż w poprzednim. Portal podkreśla jednak, że dla konsumentów znaczenie mają nie tylko cena, ale i inne czynniki, jak ogólna atmosfera miejsca docelowego (27 procent) i co tam można robić.

Okazuje się, że jedna trzecia brytyjskich turystów wybrałaby się do miejsca, do którego lot jest stosunkowo krótki, aby zobaczyć na żywo swojego ulubionego artystę.

Filmy, kulinaria i spanie inspirują do podróżowania

Film i programy telewizyjne to drugie najpopularniejsze źródło inspiracji podróżniczych Brytyjczyków – obecnie ważniejsze niż polecania znajomych. A ponieważ wkrótce w Netflixie emitowany będzie kolejny sezon serialu „Emily w Paryżu” należy spodziewać się wzrostu zainteresowania stolicą Francji.

Do wyjazdu popychają też kulinaria. To właśnie dlatego widać ożywienie w przeglądaniu ofert wyjazdów do Osaki, mającej opinię „kuchni Japonii”.

Czytaj więcej

Dubaj, Tokio, Kopenhaga - Tripadvisor ogłosił najlepsze kierunki turystyczne 2024

Wybieranie destynacji „zzzz” to kolejny trend. O co chodzi? To popularne określenie miejsc, w których się dobrze śpi. Okazuje się, że zdrowy sen to generalnie coraz istotniejsze zagadnienie, a analiza Google Trends wskazuje na wzrost zainteresowania tym aspektem w skali globalnej na poziomie 65 procent – chodzi o trend obserwowany w ostatnich pięciu latach.

Poszukiwacze autentyzmu bez internetu

Skyscanner przewiduje też, że w 2024 roku pojawią się nowe typy podróżnych. Pierwszy to poszukiwacze przygód niecyfrowych – w czasach wszechogarniającego szumu informacyjnego pokolenie Z chce doświadczeń w świecie rzeczywistym, których realizacja wymaga odłożenia urządzeń cyfrowych na bok. Okazuje się, że 16 procent Brytyjczyków w wieku od 18 do 24 lat zabiera teraz na wakacje aparat Polaroid.

Kolejna grupa to celebrujący ważne wydarzenia – 49 procent wybiera się na wycieczkę w większej grupie z okazji urodzin lub rocznicy.

Trzeci segment podróżnych to osoby, które chcą luksusu, ale za mniej. Z najnowszego badania konsumenckiego Skyscannera wynika, że 10 procent Brytyjczyków planuje w 2024 roku podróżować w klasie biznes lub w pierwszej, a 14 procent zamierza wykupić dostęp do saloniku na lotnisku, aby dobrze rozpocząć podróż. Portal twierdzi, że pobyt w pięciogwiazdkowych hotelach nie musi kosztować fortuny, a na swojej stronie udostępnia listę udowadniających to propozycji.

Czytaj więcej

Promocja Polski poprzez flisactwo, poloneza i rusznikarstwo? Jak najbardziej!

– Z raportu Skyscanner dotyczącego trendów podróżniczych na rok 2024 wynika, że wyjazdy o charakterze kulturowym będą ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – mówi wiceprezes ds. strategii w Skyscannerze Naomi Hahn. W tym kontekście wspomina o osobach planujących wyjazd na koncert i spotkania z ulubionymi artystami, ale też o miłośnikach dobrej kuchni w atrakcyjnej cenie.

Skyscanner sprawdził, jakie trendy będzie można zaobserwować w tym roku w turystyce. W oparciu o własne dane dotyczące wyszukań w serwisie, ale też badania dotyczące zachowań konsumentów i komentarze ekspertów stworzył raport „Trendy w podróżach - nowa definicja wartości poprzez doświadczenie w 2024 roku”.

Pierwsza konkluzja jest taka, że dla brytyjskich turystów nadal najważniejszym czynnikiem determinującym wybór pozostaje stosunek jakości do ceny. W pierwszej kolejności pod uwagę brane są koszty noclegu w hotelu (25 procent) i przelotu (22 procent). Jakich kierunków szukają zatem Brytyjczycy? Największy wzrost rok do roku w liczbie zapytań zanotowało Vigo w Hiszpanii, druga pozycja należy do Lipska (+545 procent), trzecia do Rimini (+362 procent), czwarta do Bydgoszczy (+313 procent), a piąta do japońskiego Saporo (+276 procent). W pierwszej dziesiątce znalazły się również japońska Osaka, Nantes we Francji, Chaing Mai w Tajlandii, duńskie Billund i Tokio.

Nowe Trendy
Rowerem do Polski - sposób urzędnika na promowanie naszego kraju
Nowe Trendy
Polska przyroda i zabytki w krainie tulipanów. Jubileusz ogrodów pod Amsterdamem
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem