Niemcy - jeszcze więcej zrównoważonej turystyki. Promocja także w Polsce

Niemcy awansowały w tym roku w rankingu krajów o zrównoważonym rozwoju. W tak zwanym Indeksie Celów Zrównoważonego Rozwoju (Indeks SDG), obejmującym 193 kraje członkowskie ONZ, przesunęły się z szóstego na czwarte miejsce. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) postanowiła z tej okazji wznowić kampanię „Simply FEEL GOOD”, w której promuje pomysły na zrównoważone podróżowanie.

Publikacja: 06.09.2023 09:42

W ramach kampanii DZT podsuwa prawie 140 pomysłów na podróże o zrównoważonym charakterze

W ramach kampanii DZT podsuwa prawie 140 pomysłów na podróże o zrównoważonym charakterze

Foto: Materiały Niemieckiej Centrali Turystyki

Jak wynika z analizy IPK International Deutschland z września 2022 roku potencjalni goście plasują Niemcy na trzecim miejscu wśród 27 państw porównywanych pod względem ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju – czytamy w komunikacie DZT.

Czytaj więcej

Polska traci w rankingu zrównoważonych krajów turystycznych

Stąd pomysł DZT, aby wykorzystać ten pozytywny aspekt postrzegania kraju na tle międzynarodowej konkurencji. - W prowadzonej już od 2021 roku kampanii ‘Feel Good’ z powodzeniem wypromowaliśmy na rynkach świata całe mnóstwo profesjonalnych ofert turystycznych opatrzonych certyfikatami zrównoważonego rozwoju – mówi cytowana w informacji prasowej prezes DZT Petra Hedorfer. - Pokazujemy w niej teraz, jak podczas jednego wyjazdu do Niemiec można wspaniale połączyć zrównoważony rozwój, rozrywkę i przyjemności oraz bogactwo doznań i przeżyć. Proponowane w ramach kampanii pomysły na podróże pokazują, że coraz więcej regionów turystycznych, hoteli, biur podróży i dostawców usług zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Kierunek strategiczny i realizacja kampanii bardzo konkretnie wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ i tworzą fundament, na którym opieramy nasze działania w kształtowaniu zrównoważonej niemieckiej turystyki przyjazdowej - przekonuje.

Simply Feel Good także w Polsce

Centralnym elementem kampanii Simply FEEL GOOD 2023 jest strona w internecie. Ta swoista „baza inspiracyjno-informacyjna” prezentuje prawie 140 wybranych w konkursie pomysłów na zrównoważone podróżowanie. Dzielą się one na cztery segmenty: „odkrywanie”, „przyjemności”, „noclegi” i „w trasie”.

Dodatkowo mapy Niemiec zawierają linki do kolejnych ofert zrównoważonego podróżowania na stronach internetowych 16 krajów związkowych i do miejsc zakwaterowania, które mogą wykazać się posiadaniem co najmniej jednego z 17 uznanych certyfikatów zrównoważonego rozwoju.

Innym elementem kampanii jest film „Feel good”.

Kampania jest prowadzona z użyciem różnych form promocji, takich jak reklama natywna, reklama w wyszukiwarkach internetowych (search engine advertising, SEA) i reklama w mediach społecznościowych. Ponadto tworzone są przeznaczone na konkretne rynki biuletyny i materiały prasowe oraz organizowane działania z zakresu public relations.

Kampania „Simply FEEL GOOD 2023” jest realizowana na rynkach europejskich szczególnie wyczulonych na zrównoważony rozwój, w Austrii, Belgii, Szwajcarii, Danii, Hiszpanii, Francji, Włochach, Niderlandach, Szwecji, Wielkiej Brytanii i w Polsce, a także na dwóch rynkach na innych kontynentach - w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Czytaj więcej

Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Prowadzona jest z myślą o „grupach docelowych wytypowanych według modelu meta millieus SINUS®, który definiuje środowiska odbiorców w oparciu o potrzeby związane z ich życiem i codziennością, w tym wypadku ze zrównoważonym stylem życia”.

Koleje Niemieckie zaangażowane w rozwój

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaangażowały się w kampanię „Simply feel good” jako „partner premium”. Przedsiębiorstwo aktywnie dąży do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju poprzez działania na rzecz ochrony klimatu, przyrody, zasobów naturalnych i ochronie przed hałasem – podaje w komunikacie DZT.

Jak wynika z analizy IPK International Deutschland z września 2022 roku potencjalni goście plasują Niemcy na trzecim miejscu wśród 27 państw porównywanych pod względem ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju – czytamy w komunikacie DZT.

Stąd pomysł DZT, aby wykorzystać ten pozytywny aspekt postrzegania kraju na tle międzynarodowej konkurencji. - W prowadzonej już od 2021 roku kampanii ‘Feel Good’ z powodzeniem wypromowaliśmy na rynkach świata całe mnóstwo profesjonalnych ofert turystycznych opatrzonych certyfikatami zrównoważonego rozwoju – mówi cytowana w informacji prasowej prezes DZT Petra Hedorfer. - Pokazujemy w niej teraz, jak podczas jednego wyjazdu do Niemiec można wspaniale połączyć zrównoważony rozwój, rozrywkę i przyjemności oraz bogactwo doznań i przeżyć. Proponowane w ramach kampanii pomysły na podróże pokazują, że coraz więcej regionów turystycznych, hoteli, biur podróży i dostawców usług zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Kierunek strategiczny i realizacja kampanii bardzo konkretnie wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ i tworzą fundament, na którym opieramy nasze działania w kształtowaniu zrównoważonej niemieckiej turystyki przyjazdowej - przekonuje.

Zanim Wyjedziesz
Turecki kurort ma problem. Chmary nachalnych sprzedawców atakują turystów
Zanim Wyjedziesz
Włoska firma radzi: City break po sezonie? Najtaniej jest w polskim mieście
Zanim Wyjedziesz
Paryżanie chcą zarobić na igrzyskach. Więcej mieszkań do wynajęcia
Zanim Wyjedziesz
Nowe oblicze Kairu. Stolica Egiptu chce na dłużej zatrzymać turystów
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Zanim Wyjedziesz
Powodzie w Kenii. Turystów w rezerwacie Masai Mara zdejmowano z drzew