Niemcy chętnie kupują wakacje. W ich rankingu królują Majorka, Antalya i Kreta

W ramach wczesnej sprzedaży wyjazdów na sezon 2024 niemiecka spółka z grupy TUI, TUI Deutschland, zebrała już o 25 procent więcej rezerwacji niż przed rokiem. Do samej Turcji biuro zamierza wysłać milion klientów.

Publikacja: 19.12.2023 01:12

Hiszpania jest na liście najchętniej odwiedzanych przez turystów z Niemiec

Hiszpania jest na liście najchętniej odwiedzanych przez turystów z Niemiec

Foto: Aleksander Kramarz

Prezes TUI Deutschland i jednocześnie szef całego regionu centralnego w Grupie TUI, obejmującego także Polskę, Austrię i Szwajcarię, Stefan Baumert szacuje, że ten rok obrotowy będzie jeszcze lepszy niż miniony. Sprzedaż zimy jest lepsza niż o tej porze przed rokiem – wzrost liczony jest dwucyfrowo – podaje w komunikacie spółki.

Jesteśmy tuż przed kulminacją sprzedaży, który zwykle przypada na koniec grudnia i początek stycznia – mówi prezes.

Majorka wyprzedza obecnie inne kierunki, tego lata oczekujemy wyższego zainteresowania niż kiedykolwiek wcześniej. Na popularności zyskuje również Turcja. Tu chcemy pierwszy raz przekroczyć granicę miliona gości z Niemiec – zapowiada Baumert.

By osiągnąć te cele, TUI rozbudowuje ofertę w Turcji – dodaje kolejne hotele, między innymi z sieci TUI Magic i poszerza współpracę z siecią Rixos, obiekty tej luksusowej marki będą dostępne w TUI na wyłączność.

W Grecji najlepiej sprzedają się wyspy - Kreta, Rodos i Kos zajmują miejsca od trzeciego do piątego pod względem największego zainteresowania – informuje prezes. Tam też koncern poszerza ofertę. Na szóstym miejscu w zestawieniu znajduje się Hurghada, na siódmym Fuerteventura, na dziewiątym Gran Canaria, a na dziesiątym Teneryfa. Pozycja ósma należy do lądowej części Hiszpanii.

W przyszłym roku loty wcześniej niż zazwyczaj rozpocznie TUI fly – pierwsze rotacje zaplanowane są na 26 marca na Rodos, Kretę i Cypr. Linia zaoferuje w sumie 600 lotów tygodniowo do 26 kierunków plażowych, a z Hanoweru i Düsseldorfu program będzie rekordowy – w sumie obejmie 750 tysięcy miejsc w 150 rejsów tygodniowo.

Nowością są bezpośrednie połączenia do Enfidhi i dodatkowe na Majorkę, do Marsa Alam, Agadiru, Warny, Burgas i na Wyspy Zielonego Przylądka.

W grupie wyjazdów do dalekich krajów prym wiodą Stany Zjednoczone, Malediwy i Tajlandia, a do pierwszej dziesiątki letnich kierunków wkraczają Emiraty Arabskie. Pomiędzy znajdują się Kanada (4), Mauritius (5), Indonezja (6), Dominikana (7), Tanzania i Zanzibar (8) oraz Meksyk (9).

–  Dla klientów coraz ważniejsze są doświadczenia – wskazuje Baumert. To właśnie dlatego TUI poszerza nie tylko zakres wycieczek fakultatywnych w TUI Experiences, ale też programów objazdowych. W przyszłym roku pojawi się 24 nowości, a jedną z nich będą Azory. W przypadku dalekich krajów biuro gwarantuje realizację programu już od dwóch osób.

Niemcy chętnie rezerwują też wypoczynek we własnym kraju – tu dominują pobyty z dojazdem własnym w Meklemburgii-Przedmorzu, w kategorii indywidualnych wyjazdów na kolejnych miejscach pojawiają się Austria i Północne Włochy.

Prezes TUI Deutschland i jednocześnie szef całego regionu centralnego w Grupie TUI, obejmującego także Polskę, Austrię i Szwajcarię, Stefan Baumert szacuje, że ten rok obrotowy będzie jeszcze lepszy niż miniony. Sprzedaż zimy jest lepsza niż o tej porze przed rokiem – wzrost liczony jest dwucyfrowo – podaje w komunikacie spółki.

Jesteśmy tuż przed kulminacją sprzedaży, który zwykle przypada na koniec grudnia i początek stycznia – mówi prezes.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowy salon biura podróży Anex Tour. „Tego lata otworzymy jeszcze sześć”
Biura Podróży
„Experci” Eximu tours reklamują wyjazdy tego biura podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata z Bydgoszczy i Radomia. „Początek długoletniej współpracy”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biura Podróży
Wakacje 2025. Mapa krajów basenu Morza Śródziemnego czerwona od podwyżek