TOO: Rząd tylko udaje, że spieszy z pomocą po powodzi branży turystycznej

Rząd ogłosił, że ma pieniądze na pomoc dla przedsiębiorców turystycznych, poszkodowanych w wyniku powodzi. Ale tak naprawdę to pieniądze ze składek samej branży turystycznej. Poza tym uruchamiane późno i bez konsultacji, a nawet bez rzetelnego informowania - pisze wiceprezes Turystycznej Organizacji Otwartej.

Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem

Miejsca szczególnie pożądane przez turystów wprowadzają coraz więcej ograniczeń w związku ze zbyt dużą liczbą odwiedzających. To wyzwanie dla ich władz, ale także dla touroperatorów - twierdzą przedstawiciele brytyjskiej branży turystycznej.

TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków

Marketplace, czyli jedno miejsce w internecie, ale nie tylko, w którym klient znajdzie wycieczkę i wszystkie atrakcje - to element dostosowywania się TUI do zmieniającego się rynku turystycznego i pomysł na rozwój. Firma zmienia strukturę organizacyjną, by przyspieszyć ekspansję.

PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać

Polska Izba Turystyki z zadowoleniem powitała inicjatywę Ministerstwa Sportu i Turystyki w sprawie wyodrębnienia z Turystycznego Funduszu Pomocowego puli pieniędzy na bezzwrotne dotacje dla biur podróży, które musiały odwoływać wycieczki w związku z powodzią w części południowo-zachodniej kraju.

Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd

Holenderski sąd wydał wyrok, w którym przyznał rację biurom podróży, ukaranym przez tamtejszy UOKiK za stosowanie dynamicznie zmieniających się cen imprez turystycznych. - Podobną karę nałożył UOKiK w Polsce. Sprawa jest w sądzie - wskazuje prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski.

Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie

Solidne szkolenia i dobre przygotowanie do sprzedawania wycieczek to atuty, które leżą u podstaw dobrej współpracy agenta turystycznego z touroperatorem. To nasz przepis na sukces – przekonuje wiceprezes Fostertravel.pl Przemysław Jackiewicz.

Piotr Chojnowski dołącza do Nekery w roli dyrektora produktu

Piotr Chojnowski przeniósł się do Nekery z Wakacje.pl, gdzie przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję szefa produktu dedykowanego.

Biura podróży opuszczają ceny. Mają konkretne powody – pokazuje raport

Ostatni tydzień był czwartym z rzędu, w którym ceny w biurach podróży spadały. Organizatorom i ich klientom sprzyjają niskie ceny paliwa i mocna złotówka – pokazuje raport Traveldaty.

Brytyjczycy deklarują, że chcą podróżować. Na przekór wiadomościom z rządu

Być może zaufanie konsumentów w Wielkiej Brytanii spada, ale branża turystyczna tego nie odczuwa, twierdzą tamtejsi agenci. Na gotowość klientów do podróżowania nie wpływają nawet decyzje budżetowe nowego rządu.

TUI ujawnił, ile zyskał na bankructwie konkurencyjnego biura podróży

O 10 procent wzrosła liczba klientów w TUI Deutschland w wyniku upadku na początku czerwca biura podróży FTI. Touroperator wykorzystał okazję i szybko zwiększył liczbę miejsc w hotelach w Turcji, Grecji, na Balearach, Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie.

Rewelacyjny spadek kosztów biur podróży. Czy skorzystają na tym ich klienci?

Paliwo lotnicze potaniało o 33 procent, a złoty umocnił się o prawie 9 procent. To bardzo dobre wiadomości dla biur podróży – wskazuje Traveldata.

Dertour ma nową markę od "lastów" i pakietów dynamicznych

Dertour International to nowa marka Grupy Dertour. Firma poinformowała, że posłuży się nią, tworząc wycieczki na rynek niemiecki i inne rynki europejskie.

Chińczycy, którzy sprzedali Thomasa Cooka, wyzbywają się kolejnej turystycznej legendy

Singapurska firma CapitaLand Investment prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie zakupu mniejszościowego udziału w luksusowej sieci ośrodków wypoczynkowych Club Med od jej chińskiego właściciela, Fosun International - podaje Bloomberg.

Itaka razy 200, a wkrótce nawet 203

Itaka, największe polskie biuro podróży, otworzyła 200. salon firmowy. Nowy punkt sprzedaży wycieczek znajduje się w Gliwicach, w Parku Handlowym Arena. W tym roku touroperator planuje jeszcze otworzenie trzech nowych salonów.

TUI przyspiesza ekspansję światową, szuka klientów w Ameryce Południowej

Grupa TUI wchodzi do Ameryki Południowej - szuka nowych klientów przez platformę cyfrową i wybranych partnerów agencyjnych działających w Argentynie, Meksyku, Urugwaju i Kolumbii.

Biura podróży: Powodzian z wykupioną wycieczką potraktujemy ulgowo

Klienci biur podróży z terenów dotkniętych katastroficzną powodzią będą mogli zmienić plany wyjazdowe, bądź w ogóle z nich zrezygnować, bez ponoszenia kosztów przewidzianych umowami - deklarują touroperatorzy.

Podróże motywacyjne lepsze niż przed pandemią. Rynek za ponad 3 miliardy złotych

1200 wyjazdów typu incentive travel i ponad miliard złotych obrotów – to najkrótsze podsumowanie roku 2023 w działaniach 23 firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel (SOIT).

Itaka nie opuszcza olimpijczyków, pojadą na wakacje. "Nie mieszajmy sportu z polityką"

Mimo kryzysu wizerunkowego, w jakim pogrążył się po zakończeniu igrzysk olimpijskich w Paryżu Polski Komitet Olimpijski, biuro podróży Itaka zamierza dotrzymać słowa i zafundować wypoczynek sportowcom, którzy wrócili z medalami.