Współpraca obejmuje też prace nad nową wersją oprogramowania Sabre AirCentre Flight Plan Manager, która „zwiększa możliwość redukcji kosztów operacyjnych dzięki zoptymalizowanym planom lotów i innowacyjnemu podejściu do kontroli kosztów”.
– Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań – mówi cytowany w komunikacie po podpisaniu umowy prezes LOT-u Rafał Milczarski. – LOT w ostatnich trzech latach nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, a w Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań.
Sean Menke, prezes Sabre chwali z kolei LOT jako „jedną z najambitniejszych i przyszłościowo myślących linii lotniczych w Europie”. – Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu, LOT osiągnął olbrzymi sukces. Czekamy na kontynuację naszej współpracy. Chcemy też odkrywać nowe obszary, w których za pomocą naszej technologii możemy wspierać wzrost i sukcesy LOT-u – podkreśla.
– Rozwiązania technologiczne Sabre tworzą pole do współdziałania na wielu płaszczyznach – wyjaśnia członek zarządu LOT-u ds. handlowych Michał Fijoł. – Na przykład Sabre Travel Network dostarcza nam technologię automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc i rozkładu. Pozwala to sprzedawać bilety i usługi dodatkowe w najlepszy znany dzisiaj sposób.
Współpraca z LOT-em ma przyczynić się również do rozwoju działalności Sabre w Polsce. Firma w najbliższym czasie planuje rozbudowanie centrum rozwoju oprogramowania, które od ponad 18 lat działa w Krakowie.