Jak donosi niemiecki portal turystyczny TRVL Counter, szefowa działu współpracy z klientami biznesowymi niemieckich kolei Deutsche Bahn, Karina Kaestner, ogłosiła na spotkaniu z członkami Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband, DRV – odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), że w listopadzie koleje oddadzą do użytku narzędzie internetowe do pakietowania dynamicznego z wykorzystaniem połączeń kolejowych na trasach dalekobieżnych.

W Niemczech są touroperatorzy specjalizujący się w wycieczkach kolejowych, przykładem może być Ameuropa. Rozwiązanie może być o tyle interesujące, że coraz częściej słyszy się, także od przedstawicieli branży lotniczej, że nie każdą trasę trzeba wybierać samolot.

Na przykład prezes niemieckiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych, Stefan Schulte, mówił w rozmowie z „Süddeutsche Zeitung”, że warto przeanalizować zasadność utrzymywania rejsów na odcinkach krajowych krótszych niż 400 kilometrów. Także prezes KLM w nowej kampanii reklamowej linii pytał w trosce o klimat, czy pasażer na pewno zawsze musi lecieć samolotem.

Czytaj: „KLM: Czy na pewno musisz lecieć?”.