Samolot 10 maja wystartował z lotniska Kijów Hostomel. Na pokładzie miał elektrogenerator ważący 130 ton. Wylądował z ładunkiem na lotnisku w Pradze. Następnie poleciał do Australii z trzema międzylądowaniami - w Turkmenistanie, Indiach i Malezji. W niedzielę wieczorem wylądował zaś w Perth.
Jak podaje agencja Unian, na pokładzie, oprócz ładunków, było 21 osób, w tym siedmiu członków załogi, kierownik lotu i sześciu inżynierów. Samolot postoi w Perth dwie doby, a potem odleci z powrotem do Kraju, tym razem przez Berlin.
An-225 Mrija, zwany Dumą Ukrainy, to największy i najcięższy transportowy samolot świata. Sam waży 640 ton, a może wziąć na pokład do 250 ton ładunku. Ma 84 metry długości i 84,4 metra rozpiętości skrzydeł. Zasięg bez obciążenia to 15,4 tys km, a z ładunkiem 200 ton - 4 tysiące km.
An-225 został zaprojektowany w zakładach Antonowa jeszcze w czasach ZSRR jako samolot mający wynosić w kosmos rosyjskie promy kosmicznie Buran. Pierwszy lot odbył w 1988 roku. Po rozpadzie ZSRR prace nad unowocześnianiem samolotu były kontynuowane na Ukrainie. Samolot został wpisany do księgi rekordów Guinessa po tym, jak w 2009 r poleciał z Frankfurtu do Erewania z generatorem ważącym 187,6 tony. Obecnie w zakładach Antonowa trwa budowa drugiego An-225. Prace są zakończone w 70 procentach. Koszt budowy zamknie się w 120 mln dolarów.