MSZ poprawi wizerunek Polski

Kampania wizerunkowa Polski w krajach, w których żyje największa liczba Polaków i, w których nasz kraj postrzegany jest szczególnie stereotypowo, ruszy w przyszłym roku

Publikacja: 11.07.2013 19:23

MSZ poprawi wizerunek Polski

Foto: Wikipedia/GNU Licencja Wolnej Dokumentacji

Kampania będzie prowadzona m.in. w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu czy krajach skandynawskich - powiedziała podsekretarz stanu w MSZ Beata Stelmach po czwartkowym posiedzeniu Rady Promocji Polski.

Wstępne założenia akcji omawiano w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Spotkanie dotyczyło też przygotowań Wrocławia, który w 2016 r. stanie się Europejską Stolicą Kultury.

Stelmach wyjaśniła, że kampania wizerunkowa wpisze się w kontekst kilku ważnych rocznic, m.in. 25-lecia pierwszych wolnych wyborów z roku 1989, 15. rocznicy naszego członkostwa w NATO i 10 lat w UE. - Mamy niepowtarzalną szansę, by przeprowadzić spójną, dobrze zorganizowaną, kompleksową kampanię promującą współczesną Polskę, jako kraj dynamicznie się rozwijający, po 25 trudnych latach transformacji gospodarczej, społecznej i politycznej - podkreśliła.

Kampania ma kosztować około 30 mln zł, koszty poniosą zaangażowane ministerstwa. Rada Promocji Polski powołała międzyresortowy zespół, który ma opracować harmonogram prac. Stelmach zakłada, że w kampanii wykorzystane będą m.in. serwisy społecznościowe, internet, reklama zewnętrzna.

Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawił stan przygotowań miasta do wydarzeń roku 2016, kiedy Wrocław będzie Europejską Stolicą Kultury. Na ten okres zaplanowano od 300 do 400 projektów. Obecnie Wrocław pracuje nad około 180 z nich.

- Już dziś zapraszam na Olimpiadę Teatralną, największe wydarzenie teatralne na świecie w 2016 r. Zapraszam też na wystawę Siedmiu Cudów Dolnego Śląska, na której zaprezentujemy intrygujące, wrocławskie ciekawostki, dotyczące m.in. pierwszego zdania zapisanego w języku polskim, pierwszego polskiego druku modlitwy "Ojcze Nasz", czy... pojęcia ilorazu inteligencji - wylicza Dutkiewicz. Jak dodał, jego miasto intensywnie zabiega, by w grudniu 2016 r. właśnie tam wręczano Europejskie Nagrody Filmowe, czyli europejski odpowiednik Oscara.

Dutkiewicz zapowiedział, że wiele fragmentów miasta przejdzie rewitalizację, powstanie też w pełni ekologiczne Osiedle Marzeń. Bardzo aktywne będzie największe na świecie kino dyskusyjne - Nowe Horyzonty. Kilka masowych happeningów przygotuje Chris Baldwin, reżyser wydarzeń kulturowych towarzyszących m.in. Olimpiadzie w Londynie. W ramach projektu Singing Europe kilkadziesiąt tysięcy dzieci z całej Europy zaśpiewa na wrocławskim stadionie kilka utworów, zaplanowano też bicie rekordu gitarowego. Także we Wrocławiu rozegra się akcja kolejnej księgi kultowych przygód Tytusa, Romka i A'Tomka, przygotowywana przez Papcia Chmiela.

Przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 300 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta i państwa, być może również sponsorów. - Mam nadzieję, że dwukrotnie zwiększymy liczbę turystów przyjeżdżających do Wrocławia - tak, by osiągnęła ona 6 mln, i dwukrotnie zwiększymy procent wrocławian, którzy regularnie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych - powiedział.

- Jako administracja rządowa traktujemy to wydarzenie bardzo poważnie, w kategoriach promocji Polski. Liczymy, że wiele osób, które przyjeżdżają na wydarzenia proponowane w ramach tego roku, wróci tu później - dodaje Stelmach. Zapewniła jednocześnie, że działające za granicą polskie instytuty i placówki dyplomatyczne będą na dużą skalę rozpowszechniały informacje nt. wydarzeń Europejskiej Stolicy Kultury.

 

Kampania będzie prowadzona m.in. w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu czy krajach skandynawskich - powiedziała podsekretarz stanu w MSZ Beata Stelmach po czwartkowym posiedzeniu Rady Promocji Polski.

Wstępne założenia akcji omawiano w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Spotkanie dotyczyło też przygotowań Wrocławia, który w 2016 r. stanie się Europejską Stolicą Kultury.

Pozostało 89% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży