Kampania będzie prowadzona m.in. w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu czy krajach skandynawskich - powiedziała podsekretarz stanu w MSZ Beata Stelmach po czwartkowym posiedzeniu Rady Promocji Polski.
Wstępne założenia akcji omawiano w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Spotkanie dotyczyło też przygotowań Wrocławia, który w 2016 r. stanie się Europejską Stolicą Kultury.
Stelmach wyjaśniła, że kampania wizerunkowa wpisze się w kontekst kilku ważnych rocznic, m.in. 25-lecia pierwszych wolnych wyborów z roku 1989, 15. rocznicy naszego członkostwa w NATO i 10 lat w UE. - Mamy niepowtarzalną szansę, by przeprowadzić spójną, dobrze zorganizowaną, kompleksową kampanię promującą współczesną Polskę, jako kraj dynamicznie się rozwijający, po 25 trudnych latach transformacji gospodarczej, społecznej i politycznej - podkreśliła.
Kampania ma kosztować około 30 mln zł, koszty poniosą zaangażowane ministerstwa. Rada Promocji Polski powołała międzyresortowy zespół, który ma opracować harmonogram prac. Stelmach zakłada, że w kampanii wykorzystane będą m.in. serwisy społecznościowe, internet, reklama zewnętrzna.
Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawił stan przygotowań miasta do wydarzeń roku 2016, kiedy Wrocław będzie Europejską Stolicą Kultury. Na ten okres zaplanowano od 300 do 400 projektów. Obecnie Wrocław pracuje nad około 180 z nich.