Pierwsze krótkie filmy trafiły do internetu i będą do końca roku rozpowszechniane przez media społecznościowe w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Francji, a zatem w krajach, z których pochodzi większość gości we włoskiej stolicy.
Zaprezentowano w nich przykłady nacechowanych szacunkiem zachowań w obliczu piękna i historycznych walorów zabytków w Rzymie, przedstawionym jako miejsce jedyne w swoim rodzaju.
Przypomina się turystom o nakazie odpowiedzialnego postępowania, troski o przyrodę, o arcydzieła architektury i sztuki. To zaś oznacza, wyjaśniono, że nie można urządzać pikników na Schodach Hiszpańskich, kąpać się w fontannie di Trevi lub wdrapywać się na pomniki.
Hasło kampanii nawiązuje do motta obchodzonego właśnie Międzynarodowego Roku Zrównoważonej Turystyki, który został ogłoszony przez ONZ. Celem twórców kampanii z zarządu miasta na Kapitolu jest osiągnięcie liczby 600 tysięcy wyświetleń.
- Niestety w obliczu coraz bardziej masowej turystyki nasilają się też zachowania nie do przyjęcia w naszych miejscach nieporównywalnego z niczym piękna - mówi Adriano Meloni z zarządu Rzymu.