Dobry początek roku dla wrocławskiego lotniska

W styczniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył prawie 226 tysięcy podróżnych, to o 11,8 procent więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej

Publikacja: 07.02.2019 12:14

Dobry początek roku dla wrocławskiego lotniska

Foto: materiały prasowe

Dobre wyniki odnotowali przewoźnicy sieciowi, tacy jak Lufthansa, Air France, SAS, Swiss International Air Lines czy LOT, podaje Port Lotniczy Wrocław w komunikacie. W styczniu na pokładach ich samolotów podróżowało prawie 24 procent pasażerów więcej niż przed rokiem.

- To imponujące tempo wzrostu. Za bardzo dobry wynik w tym segmencie uznaje się już 10-procentowy wzrost - podkreśla dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Portu Lotniczego Wrocław Jarosław Sztucki, cytowany w komunikacie. - We Wrocławiu rośnie ruch biznesowy, ponadto coraz więcej pasażerów podróżuje na dalekich trasach z przesiadką na europejskich lotniskach - wyjaśnia.

Düsseldorf, Monachium, Frankfurt i Zurych - te kierunki odnotowały w styczniu największy wzrost liczby pasażerów. Nie słabnie też zainteresowanie lotami Air France'u na główne lotnisko Paryża (w ofercie od maja 2018 roku).

O 11,5 procent wzrosła liczba pasażerów podróżujących LOT-em do Warszawy. Jak wyjaśnia Jarosław Sztucki, to wynik wprowadzenia na tym kierunku większych samolotów.

Pasażerów, którzy wybrali się w podróż z biurem podróży, było więcej o prawie 50 procent. Dużą popularnością cieszyły się Dubaj i Oman - nowości sezonu zimowego 2018/2019. W zimowym rozkładzie lotów czarterowych pojawiła się też turecka Antalya.

Czytaj też: "Wrocław: Zaskakująca dynamika wzrostu czarterów".

W tym sezonie zimowym wrocławskie lotnisko ma w rozkładzie łącznie około 60 kierunków, z czego 41 obsługują tanie linie.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał