Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

Chorwackie hotele luksusowe, firmy czarterujące jachty i biura podróży szukały w Polsce branżowych partnerów do współpracy. Z mizernym skutkiem

Publikacja: 16.11.2018 09:44

Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

Foto: materiały prasowe

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Czytaj: "Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji".

Urlop nad Adriatykiem można spędzić skromnie w prywatnej kwaterze czy pod namiotem na kempingu, ale można też luksusowo – na przykład w jednym z Heritage Hotels ulokowanych w obiektach zabytkowych. Nawet tak słynnych jak wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Pałac Dioklecjana w Splicie.

Z taką właśnie ofertą, na najwyższym poziomie, można się było zapoznać 14 listopada w warszawskim hotelu Polonia Palace. Do Polski przyjechało z Chorwacji dwunastu przedstawicieli 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, hoteli butikowych, biur podróży i agencji czarterujących jachty. Prawie wszyscy ze słynnych adriatyckich kurortów: z Dubrownika, Splitu, Opatiji i Zadaru, a także z wysp takich jak Korčula czy Lošinj. Był też przedstawiciel Zagrzebia, reprezentant Valamar Riviera.



W spotkaniu w Hotelu Polonia uczestniczyła chargé d'affaires Ambasady Republiki Chorwacji w Polsce Tiha Dabac Golubić. A gośćmi specjalnymi były Wspólnota Turystyczna Dubrownika i LOT. Ten ostatni przedstawił swoją ofertę lotów do Chorwacji w sezonie zimowym.

Mimo starań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przedstawiciele polskiej branży nie stawili się zbyt licznie. Wśród 13 zainteresowanych luksusową ofertą Chorwacji znalazły się biura Holiday Travel, Net Holiday, Opal Travel, Noble Concierge, Raytan Tour, Gromada, Opal Travel, Sonriso i Ster.

Kolejne warsztaty planowane są w przyszłym roku, będą poświęcone branży MICE. Jak zapewnia bowiem dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, Chorwacja jako miejsce turystyki kongresowej i wyjazdów motywacyjnych jest jeszcze słabo rozpoznana przez polskie biura podróży. Tymczasem inni już ją odkryli: swoje imprezy branżowe organizowały niedawno nad Adriatykiem m.in. takie firmy jak Mercedes, Dell czy Google.

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek