Itaka najchętniej odwiedzanym biurem podróży w internecie

Itaka.pl jest najczęściej odwiedzaną stroną wśród stron touroperatorów i agentów działających na polskim rynku zorganizowanej turystyki zagranicznej - pokazują dane platformy gromadzącej dane o ruchu w internecie SimilarWeb.

Publikacja: 20.04.2022 11:08

Itaka najchętniej odwiedzanym biurem podróży w internecie

Foto: Itaka

Średnio dziennie stronę Itaki odwiedza ponad 120 tysięcy użytkowników. Zestawienie pięciu największych stron firm turystycznych: itaka.pl, wakacje.pl, tui.pl, r.pl i travelplanet.pl pokazuje, że udział Itaka ma najwięcej odwiedzających, co daje jej ponad 25 procent udziału w całym ruchu.

SimilarWeb

Itaka jest też najlepiej wypozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. Jej ruch organiczny z całego roku jest największy w gronie firm stanowiących jej konkurencję.

Znaczący jest także podział odwiedzin między te z komputerów stacjonarnych i z urządzeń mobilnych. Okazuje się bowiem, że Itaka ma największy udział w ruchu pochodzącym z urządzeń mobilnych, co "świadczy o przygotowaniu technologicznym strony wspierającym przeglądanie na małych ekranach" - komentuje biuro podróży. To ważne, bo ludzie coraz częściej przeglądają internet, korzystając z urządzeń przenośnych. Firmy, które chcą być widoczne w sieci muszą się do tego dostosowywać. Nie jest to łatwe i tanie, ale jeśli chodzi o branżę turystyczną to Itaka przoduje w tym.

SimilarWeb

- To wielka satysfakcja, że jesteśmy postrzegani nie tylko jako wiodący polski touroperator, wyznaczający trendy w turystyce, ale także jako firma, stawiająca na innowacje technologiczne. Dzięki naszym staraniom rozwiązania stosowane na naszej stronie internetowej są często pionierskie w branży turystycznej – komentuje wiceprezes Itaki Piotr Henicz, cytowany w komunikacie biura podróży.

Według badania SimilarWeb bardzo popularna jest także aplikacja mobilna Itaki, "najszybciej wzrastający kanał sprzedaży i top w kategorii 'Podróże i informacje lokalne'", którą pobrało już ponad milion użytkowników. Jej średnia ocena w sklepie Google Play to 4,9/5. Touroperator stale rozwija to narzędzie, na przykład dodając takie funkcjonalności, jak czat z rezydentem.

SimilarWeb

"Wykres roczny z podziałem na miesiące pokazuje, że itaka.pl w trakcie sezonu wakacyjnego bardzo daleko odskakuje konkurencji, najlepiej wykorzystując moment największego popytu".

Serwis itaka.pl był wielokrotnie nagradzany w wielu konkursach ecommercowych, m.in. w E-commerce Innovations Awards, e-Commerce Polska Awards czy Ekomersy – wyjaśnia Henicz. - Itaka znalazła się również w wąskim gronie zwycięzców Digital Excellence Awards – konkursu, który ma na celu wskazać najbardziej innowacyjne transformacje cyfrowe ostatnich lat. Prestiżowe wyróżnienie „Digital Exellence Leader” trafiło zaledwie do pięciu polskich firm i instytucji. Itaka została doceniona za wdrożenie rozwiązań wspierających cyfryzację i wykorzystanie nowych możliwości na wszystkich etapach ścieżki klienta – dodaje Henicz.

Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Prezes Wakacje.pl: Naszym drogowskazem potrzeby klientów i zdrowy rynek