Reklama

Itaka najchętniej odwiedzanym biurem podróży w internecie

Itaka.pl jest najczęściej odwiedzaną stroną wśród stron touroperatorów i agentów działających na polskim rynku zorganizowanej turystyki zagranicznej - pokazują dane platformy gromadzącej dane o ruchu w internecie SimilarWeb.

Publikacja: 20.04.2022 11:08

Itaka najchętniej odwiedzanym biurem podróży w internecie

Foto: Itaka

Średnio dziennie stronę Itaki odwiedza ponad 120 tysięcy użytkowników. Zestawienie pięciu największych stron firm turystycznych: itaka.pl, wakacje.pl, tui.pl, r.pl i travelplanet.pl pokazuje, że udział Itaka ma najwięcej odwiedzających, co daje jej ponad 25 procent udziału w całym ruchu.

Foto: SimilarWeb

Itaka jest też najlepiej wypozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. Jej ruch organiczny z całego roku jest największy w gronie firm stanowiących jej konkurencję.

Znaczący jest także podział odwiedzin między te z komputerów stacjonarnych i z urządzeń mobilnych. Okazuje się bowiem, że Itaka ma największy udział w ruchu pochodzącym z urządzeń mobilnych, co "świadczy o przygotowaniu technologicznym strony wspierającym przeglądanie na małych ekranach" - komentuje biuro podróży. To ważne, bo ludzie coraz częściej przeglądają internet, korzystając z urządzeń przenośnych. Firmy, które chcą być widoczne w sieci muszą się do tego dostosowywać. Nie jest to łatwe i tanie, ale jeśli chodzi o branżę turystyczną to Itaka przoduje w tym.

Foto: SimilarWeb

Reklama
Reklama

- To wielka satysfakcja, że jesteśmy postrzegani nie tylko jako wiodący polski touroperator, wyznaczający trendy w turystyce, ale także jako firma, stawiająca na innowacje technologiczne. Dzięki naszym staraniom rozwiązania stosowane na naszej stronie internetowej są często pionierskie w branży turystycznej – komentuje wiceprezes Itaki Piotr Henicz, cytowany w komunikacie biura podróży.

Według badania SimilarWeb bardzo popularna jest także aplikacja mobilna Itaki, "najszybciej wzrastający kanał sprzedaży i top w kategorii 'Podróże i informacje lokalne'", którą pobrało już ponad milion użytkowników. Jej średnia ocena w sklepie Google Play to 4,9/5. Touroperator stale rozwija to narzędzie, na przykład dodając takie funkcjonalności, jak czat z rezydentem.

Foto: SimilarWeb

"Wykres roczny z podziałem na miesiące pokazuje, że itaka.pl w trakcie sezonu wakacyjnego bardzo daleko odskakuje konkurencji, najlepiej wykorzystując moment największego popytu".

Serwis itaka.pl był wielokrotnie nagradzany w wielu konkursach ecommercowych, m.in. w E-commerce Innovations Awards, e-Commerce Polska Awards czy Ekomersy – wyjaśnia Henicz. - Itaka znalazła się również w wąskim gronie zwycięzców Digital Excellence Awards – konkursu, który ma na celu wskazać najbardziej innowacyjne transformacje cyfrowe ostatnich lat. Prestiżowe wyróżnienie „Digital Exellence Leader” trafiło zaledwie do pięciu polskich firm i instytucji. Itaka została doceniona za wdrożenie rozwiązań wspierających cyfryzację i wykorzystanie nowych możliwości na wszystkich etapach ścieżki klienta – dodaje Henicz.

Średnio dziennie stronę Itaki odwiedza ponad 120 tysięcy użytkowników. Zestawienie pięciu największych stron firm turystycznych: itaka.pl, wakacje.pl, tui.pl, r.pl i travelplanet.pl pokazuje, że udział Itaka ma najwięcej odwiedzających, co daje jej ponad 25 procent udziału w całym ruchu.

Itaka jest też najlepiej wypozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. Jej ruch organiczny z całego roku jest największy w gronie firm stanowiących jej konkurencję.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Starway 2025. Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama