Jak czytamy w komunikacie sprzedawcy biletów lotniczych i wyjazdów turystycznych pakietowanych dynamicznie, model dystrybucji NDC 21.3 „direct connect” znacznie usprawni prezentowanie oferty LOT-u w serwisach Grupy eSky. Klienci platformy zyskają szerszy dostęp taryf przewoźnika i będą mogli lepiej dopasować je do swoich potrzeb.
NDC (new distribution capability) to cyfrowy model sprzedaży detalicznej opracowany dla branży lotniczej przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA. Technologia ta wprowadza nowy standard prezentowania oferty lotniczej. Model ten zastępuje stosowane dotychczas GDS-y (global distribution systems) dzięki bezpośrednią integracją między liniami a sprzedawcami usług turystycznych. NDC oznacza szybsze dostosowywanie ofert na stronach internetowych, pozbycie się zatorów związanych z wymianą danych z przewoźnikami i usprawnienie procesu sprzedaży.
Korzyści dla klienta — ceny i prostota, jak u samego przewoźnika
Esky.pl wyjaśnia na czym polega zmiana. Wymienia w komunikacie korzyści dla klientów:
- różnorodne taryfy - dotychczas platformy podróży, korzystający z GDS, nie miały dostępu do wszystkich taryf przewoźników. Mowa przede wszystkim o tym, że dany agent ma zarówno taryfę ekonomiczną saver, ekonomiczną standard, ekonomiczną premium, biznes i pierwszą klasę. Od strony taryf NDC zrównuje zakup biletu lotniczego za pośrednictwem platformy podróży z zakupem na stronie internetowej przewoźnika.
- pełne portfolio produktów - tzw. content lotniczy, pozyskiwany przez GDS, był bardzo ograniczony dla agentów. Najczęściej dostępne były wyłącznie bagaże. NDC pod tym kątem zrównuje zakup przez platformę ze stroną linii, czyli będzie można kupić nie tylko bagaż, lecz również wybrać miejsce w samolocie, posiłek na pokładzie, fast track, dostęp do WiFi, czy też inne usługi.
- ceny - dotychczas ceny u agentów, którzy korzystali z GDS, mogły się nieznacznie różnić od cen na stronie linii. NDC niweluje ten problem, zrównuje kanały sprzedaży pod każdym względem.
- dopasowanie oferty - chodzi o dotychczasową aktywność użytkownika na stronie linii lub platformy do rezerwacji podróży, jeśli użytkownik był zalogowany np. na platformie tym samym adresem e-mail, co na stronie linii, to proponowane loty będą dopasowane do jego wcześniejszych zakupów/aktywności niezależnie, czy ta aktywność była na stronie linii, czy agenta.
- niezawodność - zakup biletów u agenta, który korzysta z GDS wiązał się z opóźnieniami w wystawieniu biletów, co wpływało na ogólną satysfakcję klienta. Musiał czekać czasami nawet kilka godzin, aż rezerwacja pojawi się na stronie linii w sekcji zarządzania rezerwacją. Z NDC dzieje się to w czasie rzeczywistym, czyli w ciągu kilku, kilkunastu sekund.
ESky.pl: to nam daje przewagę nad konkurencją
- Współpraca z LOT-em wykracza poza aspekt technologiczny, ma dla naszych firm strategiczne znaczenie – przekonuje cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - Bezpośrednia integracja z zastosowaniem technologii NDC to pierwsza tego typu współpraca polskiego przewoźnika z internetową platformą podróży. Zyskujemy dzięki niej przewagę nad konkurencją. NDC to przyszłość współpracy przewoźników lotniczych z platformami podróży, gdyż system ten zapewnia niezawodność i możliwość personalizowania oferty.