Większe dreamlinery dla LOT-u

LOT powiększa flotę samolotów dalekiego zasięgu. W ramach umowy z firmą leasingową Aviation Capital w marcu 2018 roku linia odbierze pierwszy z trzech nowych boeingów 787-9.

Publikacja: 31.01.2017 12:41

Większe dreamlinery dla LOT-u

Foto: materiały promocyjne

To dłuższa wersja niż dotychczas używane modele 787-8.

Na początku samoloty 787-9 będą używane na najpopularniejszych trasach dalekiego zasięgu – do Nowego Jorku i Chicago. W konfiguracji, którą wybrał polski przewoźnik, samolot zabierze na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznesowej, 21 w premium i 249 w klasie ekonomicznej.

787-9, podobnie jak 787-8, w większości zbudowany jest z materiałów kompozytowych. Maszyna jest cicha, a powietrze w kabinie wilgotne, co przekłada się na lepsze samopoczucie podróżnych, nawet w porównaniu z B777. Dla pasażerów ważne jest też, że schowki na bagaż są większe niż w innych samolotach.

W porównaniu z 787-8 samolot 787-9 zużywa mniej paliwa, co z kolei powoduje, że mniejszy jest koszt przelotów. Do nowych maszyn LOT wybrał w silniki Rolls-Royce Trent 1000.

Zdaniem prezesa LOT-u Rafała Milczarskiego nowe 787-9 umożliwią znaczące zwiększenie liczby miejsc na popularnych trasach. Tak jak w obecnie eksploatowanych dreamlinerach, tak i w B787-9 będą trzy klasy, w biznesowej przybędzie jednak 6 foteli, a w ekonomicznej 36. Milczarski zapewnia, że dzięki temu przewoźnik obniży ceny biletów.

Obecnie LOT ma 6 maszyn B787-8 Dreamliner, w lipcu i sierpniu odbierze kolejne dwie. Nowe 787-9 zostaną wyleasingowane od Aviation Capital Group, jednej z wiodących firmy zajmującej się finansowaniem floty, i przylecą prosto z fabryki Boeinga w Seattle do Warszawy.

Zgodnie ze strategią przyjętą w październiku 2016 roku LOT podjął również inne decyzje dotyczące rozwoju floty, w kwietniu pozyska cztery boeingi 737-800 NG, w listopadzie i grudniu dwa z sześciu zamówionych nowych boeingów 737 MAX 8. W 2017 roku flota LOT-u będzie więc składała się z 51 samolotów. Do 2020 LOT planuje zwiększenie floty do około 70 maszyn, w tym 16 dreamlinerów w obu wersjach.

To dłuższa wersja niż dotychczas używane modele 787-8.

Na początku samoloty 787-9 będą używane na najpopularniejszych trasach dalekiego zasięgu – do Nowego Jorku i Chicago. W konfiguracji, którą wybrał polski przewoźnik, samolot zabierze na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznesowej, 21 w premium i 249 w klasie ekonomicznej.

Pozostało 82% artykułu
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku