Nagrody dla najlepszych przewoźników przyznawane są na podstawie głosowania pasażerów – w tym roku oddano ponad 30,5 tys. głosów, co stanowiło rekord w historii plebiscytu.
– Największym zwycięzcą tegorocznego plebiscytu bez wątpienia jest LOT, który nie tylko obronił tytuł najlepszej linii tradycyjnej na trasach dalekodystansowych oraz drugie miejsce w kategorii linii tradycyjnych na trasach krótkodystansowych, ale także zdobył aż trzy z czterech możliwych nagród przyznawanych przez branżową kapitułę plebiscytu. To znak, że zarówno pasażerowie, jak i branża docenili ekspansję przewoźnika na dużą skalę – ocenia, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com, organizatora plebiscytu i współorganizatora gali.
W kategorii linii niskokosztowych nagrodę dla najlepszej linii odebrał Wizz Air. Węgierska linia wróciła na miejsce lidera po roku przerwy – w 2015 roku zwycięzcą był Ryanair. Wizz Air zwyciężył jednak do tej pory w dwunastu z trzynastu edycji plebiscytu. Podobnie jak rok temu, trzecie miejsce w tej kategorii zajął latający w Polsce jedynie do Krakowa easyJet.
– Rok temu pasażerowie docenili pozytywne zmiany w ofercie Ryanaira, takie jak np. nowy wystrój kabiny czy mniej agresywne reklamy na pokładzie. Ale tegoroczne wyniki pokazują, że irlandzka linia wciąż musi pracować nad swoim wizerunkiem w Polsce. Choć Wizz Air irytuje podróżnych np. ograniczeniem wielkości darmowego bagażu podręcznego, to ma w kraju liczne grono lojalnych pasażerów – wyjaśnia, cytowany w komunikacie prasowym, Dominik Sipinski , redaktor prowadzący portalu Pasazer.com.
Wśród linii tradycyjnych, ocenianych pod względem oferty na trasach krótkodystansowych, po raz czwarty z rzędu wygrała Lufthansa, a drugie miejsce, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, zajął LOT. Na najniższym stopniu podium znalazła się drugi rok z rzędu linia KLM.