Poinformowała o tym amerykańska Hyperloop Transportation Technologies. Kapsuły Hyperloop zaproponowane przez amerykańskiego miliardera Elona Muska będą się poruszały w stalowej rurze o ciśnieniu obniżonym do jednego procenta ciśnienia atmosferycznego, na poduszce magnetycznej, bez dotykania ścian, czyli bez oporów tarcia.
Umożliwi to podróżowanie z prędkością ponaddźwiękową, około 1200 kilometrów na godzinę. Dla porównania, odrzutowe samoloty pasażerskie latają z prędkością 850–950 kilometrów na godzinę.
Firma Hyperloop Transportation Technologies wystąpiła wiosną ubiegłego roku do władz Kalifornii o zgodę na wybudowanie odcinka testowego o długości 8 kilometrów w Quay Valley. Prace trwają, ukończenie budowy próbnego odcinka planowane jest w 2018 roku.
Drugi testowy tunel powstaje na pustyni Nevada, będzie miał długość 3,3 kilometra. Jego budowę rozpoczęto w listopadzie 2016 roku, zostanie oddany do użytku pod koniec tego roku. Dla odróżnienia próby w Nevadzie prowadzone są pod nazwą „DevLoop”.
Budowa prototypowej kapsuły naturalnej wielkości właśnie ruszyła. Ponaddźwiękowa kapsuła-wagonik o wadze 20 ton, średnicy 2,7 metra, będzie miała 30 metrów długości. Zmieści się w niej od 28 do 40 pasażerów.