Ponad milion pasażerów odprawionych w marcu to wynik, który jest lepszy od odnotowanego rok temu aż o 28,4 procent. Od stycznia do marca 2017 r. Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło natomiast prawie 3 mln pasażerów – o 28,5 procent więcej niż rok temu.
Te wyniki – pisze port w komunikacie – są konsekwencją polityki nastawionej na obsługę ruchu przesiadkowego. W ruchu międzynarodowym w I kwartale 2017 r. odprawiono ponad 2,5 mln ludzi, czyli o 23,3 procent więcej niż przed rokiem. W ruchu krajowym w tym czasie Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło natomiast 439,8 tys. osób (wzrost o 69,2 proc.).
– Szacujemy, że w tym roku odprawimy ponad 14 mln pasażerów – mówi cytowany w komunikacie firmy Mariusz Szpikowski, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, zarządzającego Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. Zgodnie z danymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego warszawski port obsługuje 43 proc. krajowego ruchu lotniczego. W 2016 r. odprawił 12,8 mln pasażerów.