Na tzw. krótką listę w kategorii portów obsługujących od 4 do 20 mln pasażerów rocznie zakwalifikowały się lotniska w Budapeszcie, Bonn-Kolonii, Larnace, Marsylii i Birmingham. Wygrali Brytyjczycy, a największy port lotniczy w Polsce dostał wyróżnienie. Nie po raz pierwszy – otrzymał je już w 2011 r. w Cagliari i w 2012 r. w Tallinie.
– Będziemy podejmować dalsze wysiłki, by w tym roku powtórzyć zeszłoroczne osiągnięcia. Będziemy do tego dążyć we współpracy z naszymi obecnymi partnerami i przekonywać nowych, których profil działalności i obsługiwane rynki docelowe odpowiadają strategii rozwoju Lotniska Chopina jako silnego portu przesiadkowego w regionie – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Grzegorz Michorek, dyrektor biura sprzedaży Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, które zarządza Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Nagrody Routes Marketing Awards przyznawane są od 20 lat na podstawie głosowania linii lotniczych. Przewoźnicy wybierają lotniska, które dostarczają im najlepsze usługi marketingowe. W tej edycji Lotnisko Chopina doceniono za pozyskanie dwóch nowych przewoźników. W 2016 roku trasę do Pekinu uruchomiły linie Air China, a do Toronto – Air Canada Rouge. Dostrzeżono również dynamiczny wzrost liczby nowych tras oraz całkowitej liczby pasażerów. W 2016 roku port odprawił prawie 12, 8 mln osób – o 14,4 procent więcej niż w roku 2015. Obecnie z lotniska oferowanych jest około 100 tras.