Szczegóły współpracy Kolei Śląskich i Muzeum Śląskiego przedstawiono podczas konferencji. – Bardzo cieszy mnie, jako marszałka województwa śląskiego, że dwie instytucje (których organizatorem jest samorząd woj. śląskiego – red.) potrafią się dogadywać i coś pozytywnego robić z korzyścią dla jednej i drugiej strony, a najbardziej z korzyścią dla mieszkańców – mówił marszałek Wojciech Saługa.
– To wspólna oferta, która będzie jednocześnie zachęcała do podróży koleją jako ekologicznym środkiem transportu, a z drugiej strony zachęcała do skorzystania ze wspaniałej oferty Muzeum Śląskiego, które jest jedną z czołowych jednostek w skali kraju – podkreślił prezes Kolei Śląskich Wojciech Dinges.
Dyrektor Muzeum Śląskiego Alicja Knast wyraziła nadzieję, że propozycja zostanie pozytywnie przyjęta przez mieszkańców regionu. – Zobaczymy, jak rynek zareaguje na naszą ofertę, ale jestem głęboko przekonana, że te rodziny, które liczą grosz do grosza, skorzystają z tego; że będą czuły się zachęcone lub zmobilizowane do tego, żeby zobaczyć Muzeum Śląskie. Od otwarcia nowej siedziby przyjęliśmy ponad pół miliona osób, ale to oznacza, że jeszcze kilka milionów w regionie nie widziało muzeum – mówiła Knast.
Dodała, że oferta ma zachęcić do zwiedzenia placówki szczególnie osoby z dalszych zakątków województwa, w tym organizatorów półkolonii dla dzieci i młodzieży.
Promocyjne bilety będzie mógł kupić każdy, kto okaże kasjerowi w muzeum w danym dniu bilet (jednorazowy lub okresowy; również w wersji elektronicznej) na pociąg Kolei Śląskich, którego relacja obejmuje stację Katowice. Oferta ważna jest od 1 lipca do 30 września.