O szczegółach planowanej inwestycji poinformowano na konferencji prasowej zorganizowanej na terenie gdańskiej stacji. Dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Regionu Północnego PKP Polskie Linie Kolejowe Andrzej Krawczyński podał, że w ramach robót oba perony przeznaczone do obsługi ruchu dalekobieżnego zostaną m.in. podwyższone, co ma ułatwić pasażerom wsiadanie do i wysiadanie z pociągów.
Platformy mają zyskać antypoślizgową, wykonaną z granitu, nawierzchnię. Renowację przejdą też wiaty. Mają one zachować swój dotychczasowy historyczny wygląd, a zakres prac nad ich odnową został skonsultowany z konserwatorem zabytków. Na peronach pojawią się też nowe ławki, oświetlenie, tablice i gabloty informacyjne oraz zegary.
Modernizacja obejmie też oba przejścia podziemne prowadzące na perony: przejście łączące budynek dworca z peronami dalekobieżnymi oraz tunel prowadzący na perony i zarazem łączący ulicę Podwale Grodzkie z ul. 3 Maja.
Pojawią się tutaj cztery windy oraz schody ruchome (także cztery komplety), co ma m.in. zapewnić dostęp do peronów osobom niepełnosprawnym i innym pasażerom mającym kłopoty z poruszaniem się. Stacja będzie w pełni dostosowana do obsługi osób o ograniczonej mobilności – zapewniono na konferencji.
Jak poinformowano, przetarg na realizację robót wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Krawczyński wyjaśnił, że prace mają ruszyć w pierwszych dniach września i będą prowadzone „na żywym organizmie”, czyli bez zamykania stacji. Prace mają potrwać 31 miesięcy, a ich zakończenie przewidziane jest na styczeń 2020 roku.