– Budowa i otwarcie CPK jest równoznaczne z zamknięciem portu lotniczego na Okęciu dla takiego ruchu, jaki jest z niego obecnie wykonywany. Decyzja, czy będzie na nim realizowana inna działalność lotnicza, na przykład związana z obronnością, jeszcze przed nami – mówił Wild.
Dodał, że budowa CPK nie wpłynie na funkcjonowanie lotniska w Modlinie, ponieważ „jest ono przeznaczone do obsługiwania linii niskokosztowych i operuje na prostej infrastrukturze”.
– Jeszcze w lipcu, przed wakacjami sejmowymi, przedstawię rządowi projekt uchwały, która będzie podstawą do rządowego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – dodał.
Jak wyjaśnił, umożliwi to zmianę rządowych dokumentów określających „na przykład strategię w zakresie transportu, przyjęcie projektu ustawy, która będzie mogła przyspieszyć proces inwestycyjny, oraz wszelkich innych działań, które maksymalnie usprawnią i przyspieszą inwestycje. Abyśmy mogli ten ambitny cel w 10 lat zrealizować”.
Wild powiedział po wystąpieniu na polsko-chińskim Forum Pasa i Szlaku ds. współpracy infrastrukturalnej: Zaprezentowaliśmy warunki, na jakich współpraca z chińskimi partnerami przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego mogłaby mieć miejsce.