Jak podaje w komunikacie lotnisko, dostępnych jest pięć aparatów telefonicznych w różnych częściach portu – zarówno w strefie ogólnodostępnej, jak i zastrzeżonej. Urządzenie można znaleźć m.in. na poziomie przylotów, w hali odbioru bagażu i w strefie Schengen.

Obok zamontowanego na ścianie aparatu telefonicznego koloru żółtego, umieszczona jest instrukcja obsługi w języku polskim i angielskim. Zgodnie z nią, telefon jest ogólnodostępny i bezpłatny. Można z niego zadzwonić wyłącznie na numery polskich operatorów.

Ponadto, wybierając na klawiaturze telefonu przycisk „A”, można bezpośrednio połączyć się z informacją lotniskową, „B” – z ratownictwem medycznym, „C” – z policją, a „D”- ze Służbą Ochrony Lotniska.

Lotnisko Chopina to największy port w Polsce. Obsługuje prawie 38 procent ruchu pasażerskiego w kraju. W lipcu i sierpniu port obsłużył ponad 3,4 mln pasażerów i jest to o blisko jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie rok temu. W sumie, przez pierwsze osiem miesięcy lotnisko obsłużyło 10,4 mln pasażerów – to o 24 procent więcej niż w tym samym czasie w 2016 roku.

Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zatrudniające ponad 1,5 tysiąca ludzi.