W lipcu i w sierpniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało o 11 procent więcej pasażerów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W sumie niemal 1,1 mln podróżnych. 16 procent pasażerów skorzystało z usług przewoźników, którzy oferowali połączenia na słoneczno-wakacyjnych kierunkach. Pasażerowie krakowskiego lotniska najczęściej spędzali urlop w Hiszpanii – na wypoczynek w tym kraju zdecydowało się niemal 77 tysięcy podróżnych. Wśród hiszpańskich miast największą popularnością cieszył się Madryt. Linie lotnicze Ryanair i Iberia Express przewiozły pomiędzy stolicą Małopolski i Hiszpanii prawie 19 tysięcy pasażerów.
Największym wzrostem popularności w porównaniu z zeszłym rokiem cieszyło się połączenie na Cypr. Z połączenia do Pafos skorzystało 48 procent więcej pasażerów niż w tym samym czasie w roku 2016. Niemal wszystkie bilety zostały sprzedane na połączenia do Barcelony (98 procent zajętych miejsc w samolotach) oraz do Malagi i Walencji – tegorocznej nowości, położonej nad morzem Śródziemnym (97 procent zajętych miejsc).
Z ankiety przeprowadzonych wśród pasażerów wynika, że ponad połowa z nich podróżowała by wypocząć, pozostali wskazują na pracę lub odwiedziny rodziny – głównie w Wielkiej Brytanii. W lipcu i w sierpniu z oferty czterech przewoźników – British Airways, easyJet, Jet2.com i Ryanaira – skorzystało łącznie 250 tysięcy pasażerów.
Wśród odprawianych na lotnisku obcokrajowców najliczniejsi byli Brytyjczycy (17 procent pasażerów w okresie wakacyjnym). Liczni byli też Amerykanie, korzystający przede wszystkim z nowego połączenia z Chicago. Obłożenie na tej trasie sięgało 92 procent.
Najwięcej połączeń w ciągu wakacji odbyło się z Krakowa do Niemiec, głównie dzięki ofercie Lufthansy, AirBerlina i Eurowingsa. W sumie na trasach do naszych zachodnich sąsiadów zrealizowano ponad 1700 operacji lotniczych. W sezonie zimowym Lufthansa zwiększy częstotliwość lotów do Frankfurtu o 7 tygodniowo. W samym tylko lipcu niemal 40 procent przesiadających się w Krakowie pasażerów stanowili bowiem właśnie pasażerowie tej linii lotniczej, udający się na dalsze loty z Frankfurtu lub Monachium.