Wstępna umowa przewiduje też możliwość domówienia następnych 12 sztuk, co może zwiększyć wartość kontraktu do 2,2 mld dolarów.
Safwat Moslem, szef EgyptAir, poinformował, że maszyny CS300 będą używane na trasach krajowych i regionalnych przez EgyptAir Express. Linia jest kolejnym klientem kanadyjskiego producenta, który od dawna nie sprzedał swych nowych odrzutowców, ale na Bliskim Wschodzie ma umowy z Iraqi Airways i Gulf Air z Bahrajnu. Żaden z nich nie podał jednak jeszcze terminów odbioru swoich maszyn.
Szef działu samolotów cywilnych koncernu z Montrealu Fred Cromer nie potrafił powiedzieć, czy Egipcjanie dostaną swoje maszyny jako pierwsi. Zapowiedział jedynie, że jeśli EgyptAir potwierdzi zamówienie, to samoloty dla niego zostaną wyprodukowane w Kanadzie.
Cromer poinformował też dziennikarzy, że spodziewa się sfinalizowania do końca tego roku obu ogłoszonych ostatnio zamówień na CSeries. Na początku listopada Kanadyjczycy podali o bowiem informację zamówieniu do 31 samolotów serii C przez nieujawnionego klienta z Europy.