AirHepl to działająca od 2013 roku firma specjalizująca się w odzyskiwaniu odszkodowań i rekompensat lotniczych. Nowa aplikacja dostępna jest do pobrania na jej stronie internetowej.

Po podpięciu swojej mailowej, system wyszukuje w niej bilety lotnicze i określa, czy te loty kwalifikują się do wypłaty odszkodowania. Wyśle również powiadomienie po każdej kolejnej podróży samolotem. AirHelp podaje, że ma dostęp do monitoringu meteorologicznego i informacji na temat sytuacji na lotniskach. Dane te pozwalają na szybkie określenie przyczyn opóźnienia lub odwołania lotu.

Poza szybkimi powiadomieniami o możliwości składania reklamacji, narzędzie zawiera funkcję tworzenia podróżniczych statystyk. System m.in wyliczy czas spędzony w chmurach, podsumuje koszty biletów lotniczych oraz stworzy listę odwiedzonych krajów i lotnisk. Ponadto korzystający z niego pasażerowie będą mogli stworzyć własną barwną mapę wojaży, a następnie udostępnić ją w mediach społecznościowych.

– Każdego roku ponad 9 mln pasażerów lotniczych ma prawo do rekompensaty z tytułu zakłóconych lotów. Większość z nich jednak o tym nie wie bądź rezygnuje ze względu na brak podstawowej wiedzy o procesie reklamacji – mówi cytowany w komunikacie prasowym Henrik Zillmer, prezes i współzałożyciel AirHelp. – Nasze nowe narzędzie stworzy atrakcyjne treści dla konsumentów korzystających z mediów społecznościowych, jednocześnie informując o możliwości ubiegania się o rekompensatę – dodaje.

Program jest kompatybilny z systemami operacyjnymi iOS i Android oraz współpracuje ze skrzynkami mailowymi Gmail, Hotmail i Microsoft Outlook.